Článek
Porsche představilo model 550 Spyder v roce 1953, a přestože ho kvůli smrti Jamese Deana znají lidé po celém světě, tak to nebylo žádná masovka. Ve skutečnosti bylo vyrobeno jen devadesát aut a jejich hodnota v posledních letech neustále roste. Vůz, o kterém je dnes řeč, byl v šedesátých letech modernizován, takže dostal karoserii a motor RS60, ale pak byl z neznámých důvodů zavřen do stodoly a objevil se až po dlouhých pětatřiceti letech.
Tyhle stodolové nálezy vždy vzbuzují trochu otazníky, ale v případě Porsche 550 je jedno, kde a proč se objevilo, hlavně že je. U Porsche ho postavili jako čistý závodní speciál, a i když se o něm mluví hlavně v souvislosti s Jamesem Deanem, tak by se nemělo zapomínat, že vyhrálo nejen svou třídu na Le Mans a Carrera Panamericana, ale taky zvítězilo na Nürburgringu i na Tarze Florio.
Auto s motorem uprostřed mělo čtyřválec s dvojitým zapalováním, suchou vanou a s výkonem 110 koní objemu 1,5 l. Ten trůnil v ocelovém příhradovém rámu, který nesl lehkou a nízkou hliníkovou karoserii. Ta byla dokonce tak nízká, že se jízda Hanse Herrmanna na Mille Miglia v roce 1954, kdy během závodu podjel závory na železničním přejezdu, stala legendární.
Dochované vozy 550 Spyder patří mezi ceněná sběratelská auta a teď se tedy objevilo další, i když nevypadá tak jako kdysi…
Auto nalezené ve stodole na švýcarském venkově je totiž původem Porsche 550 Spyder z roku 1956, které bylo dokonce použito na propagačních fotkách Porsche, aby na něm automobilka demonstrovala širokou škálu barevných možností dostupných pro tento model. Byl červený s bílými šipkami a jeho první majitelkou byla Rita Rampinelli, uznávaná švýcarská závodnice, která auto proháněla na domácích tratích. Vůz později koupil švýcarský závodní jezdec Heinz Schiller, který s vozem závodil doma, ale i na významných okruzích jako Monza a Avus. Později auto koupil Edouard Margairaz, který s ním závodil ve švýcarských závodech do vrchu, a dalším majitelem byl jezdec Formule 1 a vítěz Velké ceny Švýcarska Jo Siffert.
Někdy v šedesátých letech byl z vozu odstraněn původní motor i karoserie, auto dostalo hliníkovou kastli z Porsche RS60 a tovární závodní motor. S největší pravděpodobností bylo cílem auto zrychlit a postavit opět na start závodů, ale místo toho nakonec z neznámých důvodů skončilo uskladněno ve švýcarské stodole, kde zůstalo od osmdesátých let až do současnosti, bylo tam víc než pětatřicet let.
Pokud nemáte nouzi a hledáte auto s jasným investičním potenciálem, pak vězte, že vůz bude začátkem září na prodej v aukci Gooding & Company, která se bude konat na prestižní Concours of Elegance v Hampton Court Palace.