Článek
Vlastně bychom se ani nedivili, kdyby většina z vás odpověděla, že ano, že napadlo. Jsme přece jen „autaři“ a k řízení jsme si budovali vztah od dětství. Jenže pouťové autíčko se pochopitelně na silnice nehodí, a to z mnoha důvodů. První překážkou je už skutečnost, že vozítka pohání zpravidla elektřina, kterou získávají z drátové sítě umístěné na stropě autodromu…
Myšlenka na pouťové autíčko, které by mohlo jezdit mimo autodrom, přepadla také Američana jménem Dan Hryhorcoff. Ten ale nezůstal jen u snění, rozhodl se, že takový stroj postaví. A nedržel se zkrátka.
Během pandemie covidu-19 dal totiž dohromady vozidlo, které sice na pohled připomíná pouťové autíčko, konkrétně typ Lusse Auto Skooter z roku 1953, po technické stránce jde však o zcela odlišnou koncepci.
Na první pohled zaujmou rozměry. Stroj na délku měří skoro 4 metry, široký je 2,1 metru a vysoký téměř 1,7 metru. Proporce a poměry odpovídají originálu, tohle autíčko je však prostě jen výrazně větší. Karoserie je vyrobena ze sklolaminátu.
Hodně zajímavý je pohon. Místo elektřiny vozidlo spoléhá na spalovací motor, konkrétně jednotku z Chevroletu Aveo. Motor je umístěn vzadu a pohání zadní kola.
Vpředu pak najdeme kolo jediné, Dan sáhl po technice z motocyklu. Nejenže toto řešení stroji zajišťuje pozoruhodnou manévrovatelnost, ale také díky němu může být homologován jako tříkolka.
A proto také tahle zvláštní věc smí do provozu na běžných silnicích. Fascinující…