Hlavní obsah

Nadšenci z Vietnamu si postavili své vlastní Bugatti Chiron z hlíny

Foto: Vũ Đức Sang

Nadšenci z Vietnamu si postavili své vlastní Bugatti Chiron – s využitím podomácku svařené ocelové konstrukce, sklolaminátu a mimo jiné také hlíny!

Asi každý z nás někdy zatoužil po nějakém výjimečném voze – ať už je to tím, že jsme si s vozem dané značky hráli jako malí, sledovali jsme je z tribuny na závodním okruhu nebo se nám prostě líbí. Občas se ale stane, že pokladnička ve tvaru prasátka se ne a ne naplnit, a tak se často našeho snu vzdáme – s tím se však mladíci z Vietnamu odmítli smířit!

Článek

Bugatti Chiron – jedno z nejrychlejších produkčních aut světa. Touží po něm téměř celý svět, a i když se najde celá řada staromilců, kteří by jej jakoby „naoko“ nechtěli, protože je na ně moc přetechnizované, většinou i tito puristé přiznají, že by se v něm rádi svezli.

Foto: Facebook/ Vũ Đức Sang

Za podomácku vyrobeným Bugatti Chiron stojí parta nadšenců, keramiků a inženýrů, jejichž uskupení si říká NHẾT. Srdcem a hlavou celého uskupení je chlapík jménem Vũ Đức Sang. Sang také ukládá videa z tvorby na společný YouTube kanál jménem NHẾT TV

Ono se není co divit, neboť u Bugatti se nejednomu fandovi do aut mnohdy rozbuší srdce z pouhého výčtu čísel – šestnáctiválcový motor, osm litrů objemu, čtyři turbodmychadla a jeden tisíc pět set koňských sil. Což je přibližně desetinásobek výkonu, co mají pod kapotou auta většina z nás. Velmi, ehm, „působivá“ je však i cenovka, která, když se dal Chiron ještě koupit, začínala někde nad šedesáti miliony korun.

Je tedy relativně pochopitelné, ba dokonce snad i logické, že si někdo rozhodne postavit svůj vlastní Chiron – jako třeba skupinka několika mladých nadšenců z Vietnamu. Jejich skupina se jmenuje NHẾT a jejím zakladatelem, srdcem a mozkem je chlapík jménem Vũ Đức Sang. Sang a jeho přátelé si totiž postavili doma na dvoře svoje vlastní Bugatti Chiron s využitím… hlíny.

Foto: Facebook/ NHẾT

Díky rámu z oceli a pouze zadnímu pohonu je replika s trochou nadsázky takovou „old-school“ verzí Chironu. Díky pečlivému svařování a použití laserů je zpracování konstrukce překvapivě precizní

Jasně, modelářská hlína se často používá například k vyřezávání karoserie pro koncepty vozů před tím, než jdou do sériové výroby, ale u normálního auta je to velmi odvážné. Základem tohoto „Chironu z hlíny“ je tedy velmi komplexní a ve skutečnosti poměrně bytelný prostorový rám z oceli. V něm je také umístěn motor ze staré Toyoty Corolla – kde jinde než vzadu a uprostřed – a před motorem sedí řidič a pasažér.

Právě na tohle podomácku sestavené ocelové šasi přišlo několik desítek kilo hlíny a jílu, sem pak byly vyřezány charakteristické rysy vozu Bugatti Chiron, na tento „karosářský podklad“ poté umístili výslednou karoserii ze sklolaminátu. Jakmile je sklolaminátová karoserie na svém místě a drží, hlína, která do té doby fungovala coby podklad, je odstraněna. Poté se přechází k montáži interiéru, světel, kol a lakování.

Skupince zapálených keramiků a inženýrů trvalo prakticky přesně rok, než vůz postavili – od prvních nákresů po funkční vozidlo. Skupinka se později vyjádřila na jedné ze sociálních sítí: „Jsme obyčejní kluci, kteří mají málo peněz a velké sny, stavbou tohoto vozu jsme strávili jeden celý rok. V blízké budoucnosti se můžete těšit na další vylepšení, a pokud se naše tvorba bude líbit, budeme v ní pokračovat.“

Načítám