Článek
„Na první kousek jsem narazil ještě na D11. Zaujaly mě hlavně speciální značky a také doprovodná Octavia,“ popsal nám okolnosti čtenář Honza, který narážel na registrační značku s písmenem F (ta se používá pro zkušební účely). Možná jste také už někdy potkali škodovácký testovací konvoj právě na těchto „efkových“ značkách, jenže tentokrát se mezi škodovkami objevil i jeden Volkswagen…
„Najel jsem na D8 a po pár kilometrech úplně stejný Volkswagen, který jsem se snažil identifikovat už na D11. Znovu jel ve vláčku se škodovkou, opět byl bílý, ale tentokrát jsem se dostal blíž a na zadní části si všiml označení Virtus. Přiznám se, že mi to nic neříkalo, tak jsem pořídil pár fotek. Takové auto jsem u nás ještě neviděl,“ napsal nám Honza.
A ani by vidět neměl. Jak jsme napsali v úvodu, Virtus by se měl prodávat výhradně v Indii, zvažují se ještě vybrané trhy v Africe a Asii, Evropa by však neměla připadat v úvahu. Proč se tedy sourozenec Škody Slavia vyloupl na českých dálnicích?
Už vás to asi trklo, právě technická spřízněnost se škodováckým modelem (rovněž určeným pro indický trh) je klíčem. Mladoboleslavská automobilka má totiž na starosti vývoj platformy MQB A0, na jejímž základě jsou indická dvojčata postavena. A úplně stejně, jako jsme v minulých měsících mohli na českých silnicích zahlédnout jinou indickou specialitku, Škodu Kushaq, se teď pod taktovkou škodováků prohání po našich silnicích VW Virtus.
Nic jiného než testování prototypů však z přítomnosti Virtusu na českých dálnicích vyvozovat nelze. „O dovozu do Evropy a samozřejmě ani České republiky rozhodně neuvažujeme,“ řekl nám David Valenta z českého zastoupení VW. A že se skutečně jedná o testování pod škodováckým velením, nám pro změnu potvrdil Pavel Jína. „Vzhledem k tomu, že máme vývoj platformy na starosti, probíhá i testování logicky na naší straně,“ zasvětil nás tiskový mluvčí Škodovky.
Ještě něco málo k Virtusu – technický základ jsme už zmínili, auto je dlouhé 4561 mm, kufr má objem 521 litrů. Hezké číslo, českého zákazníka by ale asi nepotěšila koncepce sedanu, u nás jsme přece jenom zvyklejší na liftbacky s přístupnějším zavazadlovým prostorem.
Pohonné jednotky zastupují známé motory TSI – litrový tříválec s výkonem 115 koní, se silnější čtyřválcovou patnáctistovkou si polepšíte na 150 koní. U slabšího motoru je na výběr mezi manuálem a automatem, čtyřválec se kombinuje výhradně se sedmistupňovým DSG.