Hlavní obsah

Na tohle se bolí dívat. Ferrari F40 dostalo v Monaku ránu, navíc patří hvězdě F1. Otázek kolem nehody je ale víc

Foto: Instagram/Valve & Piston

Ferrari F40, vyráběné na přelomu 80. a 90. let, se pravidelně objevuje v různých přehledech nejlepších aut všech dob. I proto dnes patří mezi mimořádně ceněné veterány.

Článek

Není divu, že si ho často pořizují sběratelé vzácných vozidel a automobiloví nadšenci. Loni Ferrari F40 do své kolekce zařadil také Lando Norris. Britská hvězda formule 1 je známá svou láskou ke slavným klasickým supersportům, které si navíc nechává jemně upravovat.

Na jednu stranu chce zachovat jejich jedinečný charakter, na druhou se však nebojí pustit do modifikací, díky nimž se s nimi dá lépe jezdit v dnešním provozu. Těmito procedurami prošla také Norrisova F40.

Jenže právě o tohle ferrari v Monaku žijící chlapík nedávno málem přišel. Kvůli nehodě, která nevznikla jeho vinou. Lando u ní podle všeho dokonce ani nebyl…

Ale postupně. Nedávno se na sociální síti TikTok objevilo video zachycující nehodu červeného Ferrari F40. Na záznamu z vozu, který jede právě za F40, vidíme, jak legendární supersport náhle vybočí do protisměru a následně dostává smyk, během něhož se stáčí na opačnou stranu. Vůz se nakonec zcela přetočí a zádí nabourá do svodidel.

Jak prozradila registrační značka, jde o kousek, který patří právě hvězdě F1. Jenže ta v tu dobu měla pobývat v Dubaji, k nehodě však došlo v okolí Monaka. Navíc i na videu je zřetelné, že Norris v autě nesedí.

Kdo vůz řídil, se neví, identita šoféra zůstává tajemstvím. Možná šlo o nějakého Landova přítele. Příště by si každopádně mladý Brit asi měl rozmyslet, komu vzácné a obdivované ferrari svěří. Pochybujeme, že by si někdo z Norrisova okolí dovolil F40 vyvézt bez vědomí majitele.

Záběry také naštěstí naznačují, že by poškození nemuselo být příliš vážné, přestože oprava určitě nebude levná. Nehodu zřejmě odnesl hlavně zadní nárazník. Mohlo to však dopadnout hůř, třeba v případě, že by řidič trefil auto v protisměru nebo do svodidel narazil dříve ve vyšší rychlosti.

Připomeňme, že Ferrari F40 se vyrábělo v letech 1987-1992 a že vzniklo něco málo přes 1 300 kusů. O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 2,9 litru, který dává 352 kW (478 k) a 577 Nm.

Schválně jsme se také podívali na nabídku vozů na velkém evropském inzertním portálu Mobile.de. F40 tam jsou dvě, ta levnější stojí nějakých 70 milionů korun…

Načítám