Hlavní obsah

Mrkněte na onboard rychlého kola s Hyundaiem Elantra N TCR z Red Bull Ringu. Je to fičák!

Foto: Janík Motorsport

Občas se vyplatí kouknout, jak profík zajede rychlé kolo už v hodně rychlém autě. Díky spolupráci s Janík Motorsport bychom jedno takové hezké video měli - Maťo Homola řádí za volantem Hyundaie Elantra N TCR na Red Bull Ringu!

Článek

Red Bull Ring je českým fanouškům motorsportu samozřejmě velmi známý, už roky se tady jezdí Formule 1 a MotoGP, navíc to do Rakouska nemáme daleko. Přidejte k tomu nádhernou přírodu v okolí, dokonalé zázemí okruhu a vyjde vám z toho… ano, měli byste se do podhůří Alp u Spielbergu vydat za závody!

A třeba někdy právě na TCR Eastern Europe, jehož se tým Vaška Janíka letos účastní hned se třemi vozy. Onboard z tréninku je od Maťa Homoly, velezkušeného slovenského závodníka, kromě něj do rychlých předokolek od Hyundaie u Janík Motorsport usedá ještě Adam Kout a nadějný polský závodník Carlo Czepiel.

Hyundai Elantra N TCR Red Bull Ring.Video: Janík Motorsport

Díky Maťovi si můžeme krásně prohlédnout celý Red Bull Ring. I takto z videa, které většinou dost zkresluje, je dobře vidět převýšení trati. Po cílové rovince do kopce a do středně rychlé pravé, pak dlouhá stoupající rovinka (motorky MotoGP se zde nově musejí vypořádat se šikanou) a tvrdé brzdy do velmi pomalé pravé. Z nejvyššího bodu tratě se pak dostáváme do složitého úseku, kde se první zatáčka po krátké rovince jezdí naslepo, opravdu není lehké ji trefit. Potom dvě velmi rychlé levé, tady to občas klouže, do druhé se navíc brzdí trochu zrádně na obrubníku, a pak už velmi svižná pasáž se dvěma pravými zatáčkami do cíle. Parádní je hlavně poslední zatáčka před cílovkou, apex je v takovém dolíku, kompresi, tady to umí v břichu pořádně polechtat.

Maťo v tomto tréninkovém kole zajel čas 1:39 nízkých, v kvalifikaci byl pochopitelně rychlejší, 1:37.871 mu stačilo na páté místo. Držíme palce do závodu!

Já si ještě dovolím nostalgické okénko, je to skoro přesně pět let od doby, kdy jsem na Red Bull Ringu závodil v Octavia Cupu. Asi mi budete věřit, že to byl neskutečný zážitek! S cupovými škodovkami jsme byli pochopitelně pomalejší než kluci se speciály TCR, já po problémech v tréninku, kdy jsem nezajel ani jedno rychlé kolo, zapisoval v kvalifikaci čas 1:46.3. Za vítězem kvalifikace Michalem Matějovským jsem zaostal o dvě sekundy. Vím, propast, ale na absolutního začátečníka to průšvih nebyl. Úžasná zkušenost! A vy se ještě jednou podívejte na Maťu, jak se s ostrou předokolkou správně jezdí Red Bull Ring!

Načítám