Článek
Šance, že se tak stane, je ale minimální. Stylové kabrio totiž příliš nezapadá ani do aktuální strategie značky, ani do jejích plánů pro blízkou budoucnost. Ta patří spíš elektrickým crossoverům a SUV.
Neznamená to však, že bychom o moderním nástupci původní Felicie, vyráběné v letech 1959 až 1964 (jejím předchůdcem byla Škoda 450 z let 1957 až 1959), museli také přestat snít. Naopak, představování si vozu, který má mizivou naději na existenci, ale přitom navazuje na tak velkou legendu, je podle nás docela zajímavé.
Proto jsme se obrátili na Daniela Nováka, teprve patnáctiletého talentovaného designéra, s výzvou, jestli by nám nenavrhl právě jakéhosi duchovního nástupce ikonického škodováckého kabrioletu. Samozřejmě ale v moderní podobě.
Dan k „úkolu“ přistoupil po svém. Kromě Felicie se inspiroval navíc sportovní Škodou 1100 OHC, která pochází ze stejného období jako zmíněná Felicia a také vypadá velice elegantně.
Výsledkem je koncept, jejž si můžete prohlédnout v galerii. Dan ho vytvořil ve dvou verzích - jedna je tradičnější, druhá, s přídomkem GT, ještě modernější a odvážnější.
„U varianty GT bych chtěl vyzdvihnout středovou linii začínající na přední masce. Je inspirovaná náznaky na kapotě u originálu a snaží se zvýraznit střední část a kabinu auta. Aby vůz vypadal aktuálně, snažil jsem se zapojit i prvky současného designového jazyku mladoboleslavské automobilky Modern Solid - například na dveřích a boční linii,“ říká mladý designér.
„Hlavní světlomety jsem odpoutal od originálu a navrhl je tak, jak mi napovídalo srdce. Interiér jsem navrhl trochu futuristický, opět s odkazem na moderní a chystané škodovky. A zmínit musím zadní sedadla inspirovaná pohodlnou pohovkou,“ dodává Daniel Novák.
V případě studie, jež má designově blíž k originální Felicii, hrají hlavní roli kulaté přední světlomety a chromované prvky. „Chtěl jsem vystihnout původní dojem kabrioletu a vytvořit příjemný, měkký a svěží vzhled. Přední maska má proto klasický tvar a chromované prvky. Nad ní se rozvijí velká měkká plocha, která přechází do kapoty. Na té je hlavním prvkem střední linie pokračující až do zadních partií. Vykládaná je krystaly,“ popisuje Dan.
Dan dále vyzdvihuje LED proužky v předních rozích karoserie. „Fungují jako přisvěcování do zatáček, ale zároveň je to designový prvek, který má zvýraznit ikonickou linii Felicie. U zadní části jsou podle mě opět výrazné světlomety a samozřejmě už zmíněná střední linie,“ uzavírá mladý designér.