Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Když se řekne MG, tak si u nás vybavíte hlavně nejprodávanější SUV segmentu B zvané ZS, elektrický hatchback MG4 nebo elektrický roadster Cyberster, který už má mimochodem oficiální britskou cenu v přepočtu 1,6 milionu korun.
Jenže pokud nežijete v takhle vysokých relacích a přesto chcete zajímavé auto, jeden atraktivní cenově dostupný kousek nosící loga Morris Garages jsme přece jen našli.
Jmenuje se MG One a nosí atraktivní příď podobnou té, jakou má MG HS první generace po faceliftu. Neméně zajímavá jsou rovněž hlavní světla s třídílným diodovým denním svícením, které slouží v zároveň jako blinkr.
Zezadu se opět podepisuje grafika známá z prvního HS, ovšem kdekdo v zádi čínského SUV uvidí třeba Mazdu CX-30. Design oživuje ještě střešní spoiler s vertikálně orientovaným třetím brzdovým světlem nebo stylové 19palcové liťáky. Tak či onak, jde o celkem pěkné SUV.
V kabině najdete na palubní desce vlastně tři sdružené displeje. Ten nalevo je malý a slouží pro různá nastavení, prostřední funguje jako přístrojový štít a pravý zastupuje infosystém. Podle snímků je softwarové rozhraní podobné jako u MG3 či MG4, nechybí ovládací panel s dotykovými tlačítky pro obsluhu klimatizace nebo bezdrátová nabíječka mobilů.
Jak bývá u Číny zvykem, do interiéru se dostaly rovněž křiklavé barvy, panoramatická střecha a tradiční umělokožené čalounění. MG One nicméně ještě hostí až 6 airbagů, systém samočinného brzdění, monitoring slepého úhlu, adaptivní tempomat, ambientní osvětlení, 360stupňový kamerový systém, elektrickou parkovací brzdu nebo třeba zadní sedadla dělená v poměru 60 : 40.
Pohonný agregát je jen jeden a napříč trhy stejný. Bavíme se o přeplňované zážehové patnáctistovce o výkonu 125 kW (170 koní) a točivém momentu 285 Nm posílaném výhradně skrze CVT převodovku na přední nápravu. Zrychlení z nuly na sto pak není k zahození, jelikož autu zabere 8,8 sekundy.
Zajímavostí navíc je, že navzdory běžné zvyklosti v segmentu kompaktních SUV je MG One vybaveno nezávisle zavěšenou zadní nápravou, což zvyšuje cestovní pohodlí.
Napříč trhy stojí MG One pod 400 000 Kč, což je dokonce méně než základní a v Česku úspěšné MG ZS, ale jak asi tipujete, tohle pěkné auto není určené pro náš trh. Kdepak, oficiálně jej koupíte na Středním východě, v Egyptě, ve Spojených arabských emirátech nebo třeba v Chile, ovšem na starém kontinentu nikoli. A to je fakt škoda, protože na tenhle typ vozidel Evropané rozhodně ještě nezanevřeli. Naopak!