Hlavní obsah

MG má v záloze bombu. Jmenuje se One, je to kompaktní SUV za super peníze, a navíc skvěle vypadá. Tohle auto by u nás bylo hit

Foto: MG

Pořídit si cenově dostupné auto určené pro masy občas znamená jezdit něčím, co vás sice odveze z bodu A do bodu B, ale pořád půjde jenom o tuctový dopravní prostředek. Jsou nicméně vozy, které nestojí moc a stejně byste se za nimi ohlédli. Například atraktivní MG One, jež má silný motor a automatickou převodovku, jenom s jeho koupí bude problém.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Když se řekne MG, tak si u nás vybavíte hlavně nejprodávanější SUV segmentu B zvané ZS, elektrický hatchback MG4 nebo elektrický roadster Cyberster, který už má mimochodem oficiální britskou cenu v přepočtu 1,6 milionu korun.

Jenže pokud nežijete v takhle vysokých relacích a přesto chcete zajímavé auto, jeden atraktivní cenově dostupný kousek nosící loga Morris Garages jsme přece jen našli.

Jmenuje se MG One a nosí atraktivní příď podobnou té, jakou má MG HS první generace po faceliftu. Neméně zajímavá jsou rovněž hlavní světla s třídílným diodovým denním svícením, které slouží v zároveň jako blinkr.

Zezadu se opět podepisuje grafika známá z prvního HS, ovšem kdekdo v zádi čínského SUV uvidí třeba Mazdu CX-30. Design oživuje ještě střešní spoiler s vertikálně orientovaným třetím brzdovým světlem nebo stylové 19palcové liťáky. Tak či onak, jde o celkem pěkné SUV.

Foto: MG

Palubní deska hostí tři sdružené displeje – ovládací, přístrojový a infosystém.

V kabině najdete na palubní desce vlastně tři sdružené displeje. Ten nalevo je malý a slouží pro různá nastavení, prostřední funguje jako přístrojový štít a pravý zastupuje infosystém. Podle snímků je softwarové rozhraní podobné jako u MG3 či MG4, nechybí ovládací panel s dotykovými tlačítky pro obsluhu klimatizace nebo bezdrátová nabíječka mobilů.

Jak bývá u Číny zvykem, do interiéru se dostaly rovněž křiklavé barvy, panoramatická střecha a tradiční umělokožené čalounění. MG One nicméně ještě hostí až 6 airbagů, systém samočinného brzdění, monitoring slepého úhlu, adaptivní tempomat, ambientní osvětlení, 360stupňový kamerový systém, elektrickou parkovací brzdu nebo třeba zadní sedadla dělená v poměru 60 : 40.

Pohonný agregát je jen jeden a napříč trhy stejný. Bavíme se o přeplňované zážehové patnáctistovce o výkonu 125 kW (170 koní) a točivém momentu 285 Nm posílaném výhradně skrze CVT převodovku na přední nápravu. Zrychlení z nuly na sto pak není k zahození, jelikož autu zabere 8,8 sekundy.

Zajímavostí navíc je, že navzdory běžné zvyklosti v segmentu kompaktních SUV je MG One vybaveno nezávisle zavěšenou zadní nápravou, což zvyšuje cestovní pohodlí.

Napříč trhy stojí MG One pod 400 000 Kč, což je dokonce méně než základní a v Česku úspěšné MG ZS, ale jak asi tipujete, tohle pěkné auto není určené pro náš trh. Kdepak, oficiálně jej koupíte na Středním východě, v Egyptě, ve Spojených arabských emirátech nebo třeba v Chile, ovšem na starém kontinentu nikoli. A to je fakt škoda, protože na tenhle typ vozidel Evropané rozhodně ještě nezanevřeli. Naopak!

Načítám