Článek
Američan Ken Block je v posledních měsících vidět hlavně po boku Audi, svého nejnovějšího partnera, ale to neznamená, že zapomněl na závodění s extrémními speciály. Ken Block je nadšenec do driftování a rallye, ale jako milovník extrémních sportů se věnuje i dalším disciplínám motorsportu. V minulosti se dokonce zúčastnil i nejslavnějšího závodu do vrchu na světě, kam se již brzy vrátí.
Mýtická hora Pikes Peak v americkém Coloradu je Mekkou všech nadšenců a závodníků, specializujících se na závody do vrchu. Ken Block tam již dříve závodil v soutěžním voze skupiny N, ale až teď se připravuje na boj o celkový titul. Jednu z nejprestižnějších automobilových soutěží vůbec chce ovládnout v novém speciálu postaveném pro tuto významnou příležitost.
Auto je fascinujícím dílem spolupráce specialistů z Hoonigan Racing Division a BBi Autosport. Technici z BBi se raději věnují moderním vozům slavné automobilky ze Stuttgartu, ale pro Kena Blocka vyvinuli speciál připomínající klasickou 911. Ten ale má k originálnímu Porsche 911 daleko, protože má čtyřlitrový šestiválcový boxer se dvěma turbodmychadly o 1 400 koních uložený uprostřed, pohon všech kol, adaptivní podvozek s automatickou regulací světlé výšky podle GPS a pouhých 1 000 kilogramů!
Pojmenování „Hoonipigasus“ pak je slovní hříčkou, vycházející mimo jiné ze stylových závodních barev. Ty navrhl pouliční umělec „Trouble“ Trevor Andrew, přičemž se inspiroval legendárním vítězným Porsche 917/20 „Pink Pig“ z vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans 1971. Zbytek stylingu vychází z partnerství se společností Mobil 1 a nechybí ani červený Pegas jako symbol závodních Porsche.
Ken Block se s nejnovějším závodním speciálem pokusí překonat historický rekord tratě. Nejrychlejším vozem v historii Pikes Peak je zatím elektrický Volkwagen ID.R s časem 7:57,148. Mezinárodní závod do vrchu na hoře Pikes Peak se letos uskuteční 26. června a Ken Block spolu s „Hoonipigasem“ budou patřit k největším favoritům na celkové vítězství.