Článek
Možná jste o tom už slyšeli, říká se tomu „Balance of performance“ - tahle finta slouží k tomu, aby startovní pole bylo co možná nejvyrovnanější. Nejčastěji se k dorovnání výkonnosti používá dodatečné závaží, které samozřejmě dotyčného závodníka znevýhodní. Je to jednoduché – vyhrajete závod, tak do toho dalšího šup tam kila navíc! Jako v konkrétním případě Maťa Homoly, který po superúspěšném víkendu na Slovakia Ringu vyfasoval hned čtyřicet kilo navíc.
Cestu za titulem mu to ale evidentně nezkomplikovalo. V prvním závodě skončil po startu z pátého místa třetí, v tom druhém bral stříbro (start opět z páté příčky). „Jsem pochopitelně velmi šťastný, že jsem získal titul, to bylo pro nás tento víkend to nejdůležitější. Na začátku druhého závodu jsem byl velmi opatrný, snažil jsem se vyhnout tlačenici v první šikaně. Naštěstí jsme všichni projeli v pohodě a já se mohl soustředit na souboj s Ghermandim, který byl pomalejší než já, ale bránil se velmi tvrdě. Nakonec z toho bylo druhé místo a už zmíněný titul,“ zářil v cíli Maťo Homola.
Obrovsky spokojený byl i další pilot týmu Janík Motorsport, druhý závod totiž ovládl Adam Kout! Bylo to první vítězství tohoto českého závodníka v TCR Eastern Europe. „Popravdě, ani nemám slov. S Elantrou jsem na mokru nikdy nejel, o to je pro mě tohle vítězství cennější. V průběhu závodu jsem měl menší kolizi s Petrem Fulínem, který na mě zaútočil z druhého místa. Moje auto naštěstí vydrželo, takže jsem mohl slavit svoje první vítězství,“ radoval se Adam.
S prázdnou z Mostu neodjel ani Carlo Czepiel, třetí pilot týmu Janík Motorsport. Polský mladíček se ve druhém závodě stal nejlepším juniorem, a to stejně jako Maťo vezl čtyřicetikilovou zátěž.
Po mosteckých oslavách Maťa Homoly by se mohlo zdát, že v posledním podniku letošní sezony TCR Eastern Europe už není o co jet, v Brně však bude ve hře ještě titul mezi týmy. A i ten by tým Vaška Janíka velmi rád vybojoval. Takže druhý zářijový víkend se uvidíme na Masarykově okruhu!