Článek
Za nápadem složit píseň o legendární Felicii stojí digitální a kreativní agentura Socialsharks, která od roku 2021 vede sociální sítě automobilce Škoda Auto, text skladby s názvem „Já jsem tvoje Felicia“ vytvořil copywriter Tomáš Dvořák.
Píseň s klipem má být ale oslavou nejen samotného vozu a jeho fanoušků, ale také obecně svobodomyslných devadesátých let. Tento cíl se odráží také v textu.
Připomeňme, že Felicia se vyráběla v letech 1994 až 2001 a že za dobu produkce vzniklo více než 1,42 milionu exemplářů. Kromě pětidveřového hatchbacku a kombíku existovaly také užitkové verze. Anebo unikátní stylový pick-up Felicia Fun.
Právě ten - samozřejmě v charakteristické žluté barvě - se ve videoklipu objevuje. Možná ještě zajímavější je ale přítomnost „feldy“ v edici Blue Sky s elektricky stahovatelným plátěným dílem střechy, jež se v České republice nikdy oficiálně neprodávala.
Polokabriolet byl specialitkou pro německý trh, několik z celkem 369 vyrobených kusů (dle dostupných zdrojů) se ovšem přece jen dostalo i do Česka.
Ve videoklipu se dále objevují reálné fotografie od milovníků Felicie. „Poprosili jsme fanoušky Škoda Auto na Facebooku a vyzvali je, aby nám v poměrně krátkém čase zaslali fotografie svých Felicií,“ prozradil Daniel Krásný, kreativní ředitel agentury Socialsharks. Podle něj tvůrci takto získali vyšší stovky fotografií. Píseň o Felicii je dostupná na Spotify a YouTube.