Hlavní obsah

Hyundaie Elantra N TCR českého týmu nám zase jednou v Evropě dělaly radost. Z Red Bull Ringu vezou slušnou porci bodů

Foto: Janík motorsport

Janík Motorsport a jeho zkušený jezdec Maťo Homola navíc udrželi průběžné vedení v TCR Eastern Europe, lehké to ale rozhodně neměli…

Článek

Ono totiž v šampionátech s rychlými předokolkami platí (a samozřejmě nejen v nich) pravidlo tzv. Balance of Perfomance. Pokud jste nikdy neslyšeli, je to vlastně jednoduché – povede se vám závod, tak do dalšího dostanete hezky pár kilo navíc, aby se zvýšily šance těch za vámi. Na první pohled to vypadá jako trest za úspěch, na ten druhý takové pravidlo zaručí, že jeden tým/jezdec nebude dominovat (Formule 1 nechává pozdravovat). Ještě by bylo fajn, aby se všem měřilo skutečně stejným metrem a aby v některých sériích nebyly zvýhodněny tovární týmy, to už ale zabíháme do politiky…

Každopádně, Maťo Homola „pykal“ za své předešlé dobré výsledky čtyřicetikilovým outěžkem, jeho týmoví kolegové Carlo Czepiel a Adam Kout vyfasovali po třiceti. Z tohoto pohledu je hlavně Maťovo páté kvalifikační místo určitě víc než dobrým výsledkem.

A právě slovenský zkušený pilot byl v prvním závodě na Red Bull Ringu z trojice českých Elanter N TCR nejvíc vidět, po startu se dokonce dostal na třetí místo. „Na vyšší příčky jsem popravdě moc nepomýšlel, kvůli zátěži jsem koukal víc do zrcátek. I tak mě ale jeden soupeř předjel,“ komentoval průběh závodu Maťo, jehož čtvrtá příčka je ale vzhledem k okolnostem nakonec víc než solidní.

Foto: Janík Motorsport

Maťo Homola si třetím místem ve druhém závodě na Red Bull Ringu pojistil vedení v průběžném pořadí šampionátu.

Pořadí do startu druhého závodu se jako vždy na základě losu prohazovalo. Připomenu – po prvním závodě se losuje, kolik aut si prohodí pozice, tentokrát to bylo devět pilotů. Los velmi pomohl Carlovi, mladý polský závodník tak po osmém místě z prvního závodu startoval do toho druhého z první řady. Start mu bohužel vůbec nevyšel, propadl se až na deváté místo, v cíli si však polepšil až na konečnou šestou příčku, Adam Kout pak skončil sedmý. Nejlepší výkon opět podal Maťo Homola, který se dokonce vyšvihl na bednu a třetím místem potvrdil své vedení v TCR Eastern Europe. „Netajíme se tím, že cílem letošního šampionátu je Maťův titul, s dosavadním průběhem tak můžeme být minimálně v tomto ohledu v zásadě spokojení,“ pochvaluje si zatím sezonu Václav Janík, šéf týmu.

Další podnik bude pro lídra šampionátu speciální, o druhém červnovém víkendu se totiž pojede na Maťově domácí trati Slovakia Ringu!

Načítám