Článek
Tehdy se originální Škoda Octavia začala vyrábět jako tudor, tedy dvoudveřový sedan, nižší střední třídy. V roce 1960 dorazil také praktický kombík, který pak v produkci vydržel spoustu let. Zatímco tudor odešel na odpočinek už v roce 1964, kdy ho vystřídala Škoda 1000 MB, kombík skončil teprve roku 1971.
Jméno Octavia následně česká automobilka na desítky let opustila. Oživila ho až ve své moderní éře, roku 1996 - a úspěšně, dnes je Škoda Octavia bestsellerem značky, který se aktuálně prodává už ve čtvrté generaci. Ta mimochodem nedávno prošla zajímavým faceliftem.
Ale zpět k původní „oktávce“. Právě ta se stala středobodem pozoruhodné soutěže mezi dvěma francouzskými motoristickými weby. Redakce Turbo a Automobile Propre se pustily do komplexních přestaveb dvou starých škodovek.
Tomuto zajímavému projektu se ještě budeme věnovat detailněji, dnes vám představíme jeden z konceptů, který v rámci soutěže vznikl. Členové redakce Turbo se totiž obrátili na studenty designu, aby navrhli podobu jejich vozu. A pak jeden z návrhů vybrali.
Mezi účastníky „konkurzu“ byl také student Côme Dupont, který renovaci staré Octavie pojal skutečně mimořádně. Při tvorbě návrhu se vydal různými směry, všechny ovšem vypadaly mimořádně výrazně, sportovně a agresivně. V jednom případě jde dokonce o kabriolet.
Finální koncept ovšem zachovává původní karoserii tudoru. Tu ale kromě různých úprav oživuje body kit zahrnující svalnaté boky, několik spoilerů, velké prahy a další sportovní prvky. Chybět nesmějí pořádná kola.
Vpředu zaujmou malé kulaté LED světlomety, mezi nimiž se nachází čelní maska, jež také svítí a pojetím připomíná elektrický model Enyaq. Kapotu pak zdobí ještě zvláštní prvek, který vůz přibližuje současným škodovkám.
Velice působivá je záď, především díky řešení, které ji prodlužuje. Jeho součástí jsou nová světla spojená LED lištou. A přehlédnout nelze masivní difuzor. Tak co říkáte, umíte si takhle „vytuněnou“ Octavii představit jako skutečné auto?