Článek
Výtvor nese název Mansory Gronos Coupé EVO C a rozhodně jej nelze přehlédnout. Vzorový vůz je oděn do laku s názvem Fludium Paint Chrome Atmosphere, přecházejícího mezi různými odstíny barev v závislosti na úhlu dopadajícího světla, čímž lidé z Brandu potenciálním zákazníkům ukazují, že opravdu nic není nemožné a nic není příliš.
Kosmetické vyjádření (nebo vyřádění, chcete-li) se nevztahuje jen na lak – ve skutečnosti tu došlo k poměrně velkému zásahu do konstrukce vozu. Bystrý čtenář si totiž všiml absence zadního páru dveří, což umožnilo posunout B-sloupek o 12 cm, přičemž přední dveře jsou delší o stejnou hodnotu.
Další podstatnou změnou je uchycení pantů dveří ne v A-sloupku jako u původního vozu, ale v B-sloupku, takže dveře se otevírají proti směru jízdy, a přemístily se tudíž i kliky. Boční prosklení je teď úplně nové, neboť tabule skla jsou o poznání delší.
Karosářské změny jsou patrné i přes výrazné zbarvení – přední maska je úplně nová s novým nárazníkem, nad ní se tyčí karbonová kapota s výrazným sacím otvorem. Nárazník je nově osazen sytě žlutými mlhovkami, podobné světlomety se nacházejí na střeše.
Při pohledu z boku vidíme výrazné boční prahy a zbrusu nová kola, jejichž design je exkluzivní pro Mercedes Gronos, ráfky o průměru 24 palců jsou deset palců široké a obouvají pneumatiky o rozměrech 295/30. Vzadu najdeme nový nárazník, nové koncovky výfuku a na horní hraně kdysi pátých, teď už třetích, dveří se tyčí decentní spoiler.
Mansory má obvykle ve zvyku upravovat motory stejně radikálním stylem jako vzhled auta. A Mansory Gronos není výjimkou. Čtyřlitrový osmiválec twin-turbo původem z modelu AMG G63 dostal nová turbodmychadla, nové sací i výfukové potrubí a nakonec novou řídicí jednotku.
Výsledkem je kolosálních 900 koní a 1200 Nm točivého momentu, díky čemuž tenhle drobek zvládá sprint z klidu na stovku za 3,3 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h – je však elektronicky omezena. U příplatkové obrněné verze se počítá s tím, že budou výkony nepatrně horší.
Vzhledem k zakázkové dvoudveřové karoserii dostal vůz i nová sedadla včetně sklápěcího mechanismu. Zadní sedadla pak byla nahrazena dvěma pohodlnými křesly oddělenými středovým tunelem s ovládáním vyhřívání a ventilace sedadel, případně masážních funkcí. Uprostřed za sedadly přibyl ještě chladicí box na lahev prémiového sektu.
Definovat provedení interiéru je tu obtížné – design každého vozu Mansory Gronos vzniká přesně dle přání zákazníka, což se týká také interiéru, proto i upomínková plaketa s nápisem „One of One“.
U této dvoudveřové karosářské speciality poseté dekory z kovaného karbonu je navíc produkce striktně omezená na pouhých osm kusů. Největší gól na tomto povozu je fakt, že Mansory ani neuvádí cenu – ta je pouze na vyžádání pro vážné zájemce.