Hlavní obsah

Druhý závod TCR Eastern Europe začal pro Janík Motorsport dominantní kvalifikací, závod byl smolný

Foto: Janík Motorsport

Do seriálu TCR Eastern Europe nasazuje Janík Motorsport hned tři vozy Hyundai Elantra N TCR.

První závod v německém Oscherslebenu přinesl týmu Janík Motorsport dvě první místa a čtyři pódia. I v druhém podniku TCR Eastern Europe měli piloti šternberského týmu skvěle našlápnuto, závod však podle představ nedopadl.

Článek

Jelo se na slavném maďarském Hungaroringu, kvalifikace dopadla nad očekávání – první místo bral velezkušený Maťo Homola, druhou pozici vybojoval nadějný polský mladíček Carlo Czepiel, třetí pak skončil další závodník v červeno-modrých barvách Adam Kout. První tři příčky tak kompletně zabrala janíkovská sestava.

Samotný závod od začátku bohužel hladce neprobíhal. Propadl se Maťo Homola, v první zatáčce kolidoval Czepiel, třetí příčku neudržel ani Adam. Chlapci z týmu Janík Motorsport tak mohutně doháněli ztracené pozice, lépe než na Maťovu čtvrtou příčku to však nestačilo, Adam Kout skončil hned za svým týmovým kolegou, Carlo pak uzavíral druhou desítku.

Do druhého závodu se losem určilo, že si své pozice vymění prvních sedm pilotů z úvodního klání. Parádní věc, která druhý závod vždy zdramatizuje – v tomto konkrétním případě tak vítěz prvního závodu do druhého odstartoval ze sedmého místa, sedmý pilot pak vyrážel z pole position. Kout si výměnou pomohl k třetí příčce, Czepiela se los netýkal, zůstal desátý.

Adamu Koutovi se úvod závodu velmi povedl, propracoval se na první místo, pak se ovšem zapletl do kolize, z níž si odnesl desetisekundovou penalizaci. Homola na startu bojoval se spojkou, ztratil několik míst, nakonec se mu však povedlo vybojovat čtvrtou pozici. Po závodě jsme ho ale viděli na bedně – k bronzu ho dotlačila penalizace Kouta. Czepiel se potýkal s defektem, po návratu na trať to však na body už nestihl.

Foto: Janík Motorsport

Vzhledem k průběhu závodního víkendu byl Maťo Homola za třetí místo velmi rád.

Maďarsko tak nakonec takový bodový příděl jako první závod sezony nepřineslo, i tak ale Maťo Homola udržel průběžné vedení v seriálu TCR Eastern Europe. Třetí závod se jede v druhé polovině května na dalším slavném okruhu – tým Václava Janíka vyrazí na Red Bull Ring!

Závodem TCR Eastern Europe to v Maďarsku nekončilo!

Když už Janík Motorsport do Maďarska vyrazil, nezůstalo jenom u hlavního podniku TCR Eastern Europe. Šternberský tým se s novým KTM X-Bow GTX zúčastnil také ESET Cupu. A když píšu novým KTM X-Bow GTX, myslím tím úplně a zbrusu novým KTM X-Bow GTX. Mechanici totiž nového člena týmu vyzvedli dva dny před závodem, seznamování s technikou tedy proběhlo vlastně až pěkně zostra v kvalifikaci.

Foto: Janík Motorsport

KTM X-Bow GTX je v týmu Vaška Janíka úplným nováčkem, mechanici auto přebírali pouhé dva dny před maďarským závodem.

Pojďme si nejdříve přiblížit samotný ESET Cup. V rámci závodního víkendu se jedou dva sprintové pětadvacetiminutové závody, vrcholem je vytrvalostní hodinovka. Právě tento závod přinesl šternberským největší úspěch – Vašek Janík (ano, majitel týmu) si s KTM dojel pro vítězství ve své třídě, v celkovém pořadí pak bral sedmé místo.

Foto: Janík Motorsport

První start s novou technikou a hned vítězství pro Vaška Janíka.

Do rakouského pokračování seriálu na Red Bull Ringu budou mít Vašek Janík aspol. s KTM už víc zkušeností, skvělý maďarský výsledek by tak mohli zopakovat.

Já připojím ještě svoji osobní zkušenost s KTM X-Bow GTX. S novinkou (tehdy se jednalo o jiný, zapůjčený kousek) jsem se na sedačce spolujezdce svezl s Vaškem Janíkem v Mostě. Bylo to pár koleček, vzhledem k nízkým teplotám určitě ne úplně na sto procent, i tak to byl ale velice intenzivní zážitek. Závodník nejsem, ale pár skutečných závoďáků jsem i řídil (třeba právě v týmu Vaška Janíka ultimativní placku Norma), úplně nezvyklý na podmínky a géčka tedy nejsem, ale jak tohle brzdilo… zátah pětiválce od Audi s výkonem 530 koní byl více než přesvědčivý, na brzdách však tunové KTM s šestipístkovými brzdiči spíš naráželo do zdi, než zpomalovalo, nájezdovou rychlost do zatáček pak zvyšovala funkční aerodynamika. Až se mi udělalo lehce nevolno.

Takže, do kalendářů si píšeme 20. května, kdy se na Red Bull Ringu začíná závodit! A fandíme!

Načítám