Hlavní obsah

Designér nové Tatry Force navrhl legendární roadster Aero 50 v novém kabátě. Je famózní!

Foto: Lukáš Taneček pro Garáž.cz

Československá Aerovka vyráběla nejen letadla, ale i auta, na která dnes všichni rádi vzpomínáme. Designér nové řady Tatry Force Lukáš Taneček se rozhodl vzdát poctu ikonickému modelu Aero 50 a exkluzivně jej pro Garáž.cz oživil v moderní podobě a se dvěma typy pohonů. Výsledek je famózní, takové auto byste určitě chtěli mít doma!

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Když se mluví o vysočanské značce Aero, většina z vás si patrně vybaví populární malý osobní automobil Aero 30, později doplněný větším a výkonnějším modelem Aero 50. Oba typy se dnes těší oblibě především v otevřeném provedení.

U nás na Garáži občas zavzpomínáme na nějakého toho veterána a oblékneme mu virtuální moderní kabát. V případě Aero 50 se role oživovatele chopil několikrát oceněný designér zbrusu nové modelové řady Tatra Force Lukáš Taneček.

Taneček sedl ke skicáku a pro Garáž.cz postupně vyladil Aero 50 tak, jak by si tento ikonický automobil představoval v dnešní době. Tedy jako lehký, nízký, otevřený roadster s pohonem zadních kol a s karoserií z hliníku a karbonu, který by byl v podobné kategorii jako třeba BMW Z4.

Foto: Lukáš Taneček pro Garáž.cz

Dlouhá kapota má designové prolisy, které ji zpevňují.

Talentovaný designér se při návrhu inspiroval originálem a použil podobné principy, proto má moderní provedení typickou dlouhou kapotu s designovými prolisy, které nejsou jen na ozdobu, ale také zpevňují poměrně velkou plochu kapoty samotné.

Boční průduchy, jaké najdeme i na původní předloze, pak slouží jako přívod vzduchu ke spalovacímu motoru, popřípadě jsou u zamýšlené elektrické verze falešné.

Foto: Lukáš Taneček pro Garáž.cz

Vzadu je přiznané rezervní kolo, jakým disponoval i originál.

Čelní sklo zůstalo charakteristicky nízké, převisy krátké a na zádi je viditelné rezervní kolo, zatímco příď je po vzoru historických britských roadsterů osazená přídavnými LED diodovými dálkovými světly umístěnými v masce chladiče.

Pod kapotu Taneček neumístil žádný dvoutakt, ale zážehový šestiválec spárovaný s manuální nebo automatickou převodovkou. Návrh však umožňuje také vznik plně elektrického provedení s elektromotorem vpředu (kvůli rozložení hmotnosti), akumulátory uloženými po stranách v podlaze a pohonem zadních kol kardanovou hřídelí.

Foto: Lukáš Taneček pro Garáž.cz

Pohon? Vždy zadních kol. Motor? Benzinový šestiválec, popřípadě elektřina.

Výsledek je sice jen virtuální, ovšem úchvatný. Dokonce natolik, že bychom takové auto chtěli mít v garáži. A určitě nejsme sami. Co vy, líbí se vám moderní Aero 50 roadster od Lukáše Tanečka? Dejte nám vědět do ankety nebo komentářů pod článek…

Co říkáte na moderní roadster Aero 50 od Lukáše Tanečka?
Vysloveně nádhera, chci ho!
71,3 %
Celkem se mi líbí, povedlo se.
21,1 %
Ujde to.
2,1 %
Nejde o můj šálek čaje...
5,5 %
Celkem hlasovalo 2014 čtenářů.
Načítám