Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Když se mluví o vysočanské značce Aero, většina z vás si patrně vybaví populární malý osobní automobil Aero 30, později doplněný větším a výkonnějším modelem Aero 50. Oba typy se dnes těší oblibě především v otevřeném provedení.
U nás na Garáži občas zavzpomínáme na nějakého toho veterána a oblékneme mu virtuální moderní kabát. V případě Aero 50 se role oživovatele chopil několikrát oceněný designér zbrusu nové modelové řady Tatra Force Lukáš Taneček.
Taneček sedl ke skicáku a pro Garáž.cz postupně vyladil Aero 50 tak, jak by si tento ikonický automobil představoval v dnešní době. Tedy jako lehký, nízký, otevřený roadster s pohonem zadních kol a s karoserií z hliníku a karbonu, který by byl v podobné kategorii jako třeba BMW Z4.
Talentovaný designér se při návrhu inspiroval originálem a použil podobné principy, proto má moderní provedení typickou dlouhou kapotu s designovými prolisy, které nejsou jen na ozdobu, ale také zpevňují poměrně velkou plochu kapoty samotné.
Boční průduchy, jaké najdeme i na původní předloze, pak slouží jako přívod vzduchu ke spalovacímu motoru, popřípadě jsou u zamýšlené elektrické verze falešné.
Čelní sklo zůstalo charakteristicky nízké, převisy krátké a na zádi je viditelné rezervní kolo, zatímco příď je po vzoru historických britských roadsterů osazená přídavnými LED diodovými dálkovými světly umístěnými v masce chladiče.
Pod kapotu Taneček neumístil žádný dvoutakt, ale zážehový šestiválec spárovaný s manuální nebo automatickou převodovkou. Návrh však umožňuje také vznik plně elektrického provedení s elektromotorem vpředu (kvůli rozložení hmotnosti), akumulátory uloženými po stranách v podlaze a pohonem zadních kol kardanovou hřídelí.
Výsledek je sice jen virtuální, ovšem úchvatný. Dokonce natolik, že bychom takové auto chtěli mít v garáži. A určitě nejsme sami. Co vy, líbí se vám moderní Aero 50 roadster od Lukáše Tanečka? Dejte nám vědět do ankety nebo komentářů pod článek…