Článek
Paul Stephens je chlapík, který v šesti letech prvně řídil, v sedmi měl první bouračku a v jednadvaceti si pořídil první Porsche 911. No a teď ten samý člověk představil světu restomod posledního vzduchem chlazeného Porsche 911 a všichni se ptají, jestli to náhodou není omyl, že se zatím přestavovaly primárně modely 964, i když tohle je moc povedená věc.
Asi už jste pochopili, že Stephens zasvětil autům celý svůj život a to, že věnuje hlavně automobilům Porsche, tak nějak vyplynulo. Takže když do jeho firmy Autoart přišel jiný nadšenec, jestli by mu nechtěli postavit restomod z modelu 993, tak Paulovi jen zasvítily oči a vrhl se na to.
Zadání bylo jasné. Použít základní štíhlé tělo modelu Carrera 2, ušetřit pár kilo, vylepšit podvozek a přidat nějaké koně. Rozpočet neznáme, ale podle všeho nějaký přísný limit nebyl daný, protože… Protože hmotnost auta klesla z 1 370 na 1 220 kg a výkon se zvýšil z 272 až na 360 koní. A to je působivé, protože se ještě pořád bavíme o vzduchem chlazeném atmosférickém motoru, kde je každý kůň navíc draze zaplacený.
Ale postupně. Kola jsou z 996 GT3, lehká skla a kapota jsou od Porsche Motorsport, samosvorný diferenciál koupili u Wavetracku a brzdy jsou ze závodní 993 RS. Třícestný plně stavitelný podvozek pak má elektronické ovládání přímo z kabiny.
Motor samotný je pak původní, tedy vzduchem chlazený plochý šestiválec o objemu 3,6 l z generace 993, ale písty jsou z 993 Carrera RS Clubsport a kliková hřídel je upravená z modelu GT3 generace 997. Ojnice jsou z nabídky společnosti Pauter, vačky si navrhl sám Stephens a zdvihátka dodala opět továrna.
Celé to vymyslet, navrhnout, postavit a naučit jezdit trvalo necelé dva roky a sám Stephens říká, že zákazník chtěl, aby auto bylo ve všech ohledech o víc než čtvrtinu lepší, ale že někde je to zlepšení ještě o kus větší. A že když se najde někdo další, kdo by Autoart model 993R (to je oficiální označení) chtěl, tak že mu ho rád postaví. A že na výběr bude i slabší varianta s výkonem 330 koní, to snad kdyby někdo chtěl ušetřit.