Článek
Tatra 700 prožila poměrně krátký život. Vůz, který představoval jen větší modernizaci letité T613 z kořeny na přelomu 60. a 70. let (VIN kód sedmistovek ostatně začíná TMT613018), byl odhalen veřejnosti v dubnu 1996. Vyráběl se tak zhruba tři roky.
Na trhu totiž o tuhle tatrovku už nebyl zájem. Jednak byla logicky - i přes zmíněnou modernizaci - technicky zastaralá, pak také hrála roli skutečnost, že ve druhé polovině 90. let už se u nás prodávaly vyspělejší a sofistikovanější luxusní automobily západních značek. A zapomenout nesmíme ani na cenu.
Tatra 700 v době uvedení na trh stála 1,4 milionu korun a nebyla o moc levnější než zmíněná západní a často lépe vybavená konkurence. Taková Audi A6, která je sice o třídu níž, ale stále více než důstojná, stála o dost méně.
Tatrovka navíc postupně ještě zdražovala, v září 1996 základní cena činila už 1 499 380 Kč, v lednu 1997 pak vyrostla až na 1 649 000 Kč.
A tak asi nevyhnutelně přišel konec a tradice produkce osobních automobilů značky Tatra skončila. Šance, že by kopřivnická značka výrobu osobáků obnovila, je minimální - v blízké budoucnosti rozhodně. Přesto občas v redakci o moderních osobních tatrovkách fantazírujeme a představujeme si, jak by asi dnes luxusní vozy tradiční kopřivnické značky vypadaly.
A nejsme v tom rozhodně sami, občas totiž narazíme na nějakou nezávislou designovou studii, která představuje právě nástupce ikonických českých limuzín, a s radostí vám ji pak i ukážeme.
Někdy zase s našimi spolupracovníky připravíme koncept vlastní. Třeba loni v srpnu jsme pro vás vytvořili vizi moderního Tatraplanu, kterou navrhl mladý český designér Daniel Novák.
Tentokrát nás zaujala studie jiná, trochu starší. Stojí za ní designér a grafik motoristického serveru Kolesa, který navrhl podobu nástupce právě Tatry 700.

Vize nástupce Tatry 700.
Jeho vize na poslední osobní tatrovku v mnohém navazuje, svůj koncept vybavil podobnými proporcemi i tvary, povědomé vám jistě budou také některé detaily, například tvar masky chladiče nebo řešení zadních svítilen.

Ani zezadu vize původní sedmistovku nezapře.
Celkový design je však výrazně modernější, současně však limuzína působí poměrně konzervativně a trošičku sportovně. Líbí se nám provedení kapoty, nízký profil, svalnaté boky, velké koncovky výfuků a především kulaté světlomety využívající LED techniku.
Tvůrce navíc údajně počítal se zachováním klasické tatrovácké koncepce s motorem vzadu. Jasně, je to klasika, ale k modernímu luxusnímu sedanu se už možná nehodí. Co myslíte vy?