Hlavní obsah

Nástupce poslední osobní Tatry 700 mohl být takovýto fešák. Je to přitom už 25 let od konce výroby osobních tatrovek

Foto: Kolesa

Od konce výroby osobních tatrovek už uplynulo čtvrt století. Na konci více než 100 let trvající tradice najdeme luxusní Tatru 700. Poslední kusy vznikly v roce 1999.

Článek

Tatra 700 prožila poměrně krátký život. Vůz, který představoval jen větší modernizaci letité T613 z kořeny na přelomu 60. a 70. let (VIN kód sedmistovek ostatně začíná TMT613018), byl odhalen veřejnosti v dubnu 1996. Vyráběl se tak zhruba tři roky.

Na trhu totiž o tuhle tatrovku už nebyl zájem. Jednak byla logicky - i přes zmíněnou modernizaci - technicky zastaralá, pak také hrála roli skutečnost, že ve druhé polovině 90. let už se u nás prodávaly vyspělejší a sofistikovanější luxusní automobily západních značek. A zapomenout nesmíme ani na cenu.

Tatra 700 v době uvedení na trh stála 1,4 milionu korun a nebyla o moc levnější než zmíněná západní a často lépe vybavená konkurence. Taková Audi A6, která je sice o třídu níž, ale stále více než důstojná, stála o dost méně.

Tatrovka navíc postupně ještě zdražovala, v září 1996 základní cena činila už 1 499 380 Kč, v lednu 1997 pak vyrostla až na 1 649 000 Kč.

A tak asi nevyhnutelně přišel konec a tradice produkce osobních automobilů značky Tatra skončila. Šance, že by kopřivnická značka výrobu osobáků obnovila, je minimální - v blízké budoucnosti rozhodně. Přesto občas v redakci o moderních osobních tatrovkách fantazírujeme a představujeme si, jak by asi dnes luxusní vozy tradiční kopřivnické značky vypadaly.

A nejsme v tom rozhodně sami, občas totiž narazíme na nějakou nezávislou designovou studii, která představuje právě nástupce ikonických českých limuzín, a s radostí vám ji pak i ukážeme.

Někdy zase s našimi spolupracovníky připravíme koncept vlastní. Třeba loni v srpnu jsme pro vás vytvořili vizi moderního Tatraplanu, kterou navrhl mladý český designér Daniel Novák.

Tentokrát nás zaujala studie jiná, trochu starší. Stojí za ní designér a grafik motoristického serveru Kolesa, který navrhl podobu nástupce právě Tatry 700.

Foto: Kolesa

Vize nástupce Tatry 700.

Jeho vize na poslední osobní tatrovku v mnohém navazuje, svůj koncept vybavil podobnými proporcemi i tvary, povědomé vám jistě budou také některé detaily, například tvar masky chladiče nebo řešení zadních svítilen.

Foto: Kolesa

Ani zezadu vize původní sedmistovku nezapře.

Celkový design je však výrazně modernější, současně však limuzína působí poměrně konzervativně a trošičku sportovně. Líbí se nám provedení kapoty, nízký profil, svalnaté boky, velké koncovky výfuků a především kulaté světlomety využívající LED techniku.

Tvůrce navíc údajně počítal se zachováním klasické tatrovácké koncepce s motorem vzadu. Jasně, je to klasika, ale k modernímu luxusnímu sedanu se už možná nehodí. Co myslíte vy?

Načítám