Článek
Otevřená Tatra T603 vám už možná něco říká, jelikož ji pro Garáž.cz grafický designér Rostislav Prokop nedávno modeloval. Nicméně posléze popustil uzdu své fantazii a stvořil MonsterTatru inspirovanou závodní sérií Nascar. Jste-li milovníci klasiky, vezměte nohy na ramena, tahle podívaná není vhodná pro citlivé historiky.
Už jen pohled na příď dává jasně najevo, že se původní model hodně upravoval. Stačí se podívat na čelní masku lemovanou chromy, která je nyní zhotovená z karbonu. Čtveřici klasických halogenových lamp zde nahradily LED diodové světlomety.
Přední nárazník je dostatečně rozšířený, aby korespondoval s celkovou stavbou karoserie. Za krycími mřížkami jsou pak jasně vidět přídavné chladiče napovídající, že původní vzduchem chlazený motor byl nahrazen jiným.
Přední kapota je taktéž z kompozitních materiálů, opatřená funkčním sáním na vrchu. Automobil je pak celkově oblečen do závodních barev dle původní Tatry T603-2 B5 Marathon.
Na bocích následně zaujmou úpravy typu dvoudveřové provedení, extrémní snížení, závodní kola se závodními pneumatikami, obří boční nasávače vzduchu a výfuky vyvedené po stranách zadního nárazníku. Krom toho je jasně patrné, že tohle otevřené provedení dostalo ještě podpůrný závodní rám.
Šílenost nekončí ani vzadu, kde úplně vespodu má své místo mocný difuzor, přičemž nad ním je umístěná karbonová aerodynamická lišta. Zadní lampy jsou podle původního vzoru vertikální, nicméně plně diodové. Za další extrém pak lze považovat karbonové přítlačné křídlo divokých tvarů, které zcela mění záď automobilu.
A konečně motor, jenž se, jak vidno, posunul blíže k předním sedadlům. Pohonná jednotka nese název 502 HO BIG BLOCK CHEVROLET a jde o dodatečně upravený 8,2litrový osmiválec z dílen Chevrolet Performance, jehož originální katalogové číslo je 12568778.
Motorizace jde zastavět do modelů od Chevrolet Chevelle 1969 po Chevrolet Suburban novějšího provedení, nicméně Rosťa Prokop toto osmiválcové monstrum spojené s tovární čtyřrychlostní automatickou převodovkou 4L85-E napasoval do otevřené T603.
Agregát dosahuje výkonu 467 koní při 5 100 otáčkách za minutu, přičemž výrobcem je doporučeno motor netočit do více jak 5 500 otáček za minutu. Točivý moment poté dosahuje 756,5 Nm při 3 400 otáčkách za minutu a putuje výhradně na zadní kola.
Možná se ptáte, k čemu je ta obrovská kovová krabice před motorem? Pokud tipujete monstrózní palivovou nádrž, máte jedničku s hvězdičkou. Takto žíznivý osmiválec zkrátka potřebuje masivní porci benzinu.
Nakonec tu máme dvoumístný interiér, kompletně překopaný včetně moderní palubky i volantu. Závodní křeslo řidiče má navíc tzv. uši v horní části, čímž řidiče chrání v případě kolize proti stranovému pohybu hlavy. Přestože jde o otevřené provedení, nachází se uvnitř několik výdechů náporové ventilace. Jízda v téhle bestii totiž zvedne tep i tělesnou teplotu už jen od pohledu, natož v kokpitu.
Celá tahle šílenost je pouhou grafickou vizí, přestože přiložené video auto vykresluje hodně realisticky. Je jasné, že tato až kontroverzně působící vize si najde hodně fanoušků, ale i odpůrců. A tak se ptáme vás, jak se vám tato divoká vize otevřené Tatry T603 (ne)líbí?