Článek
Český tým RTR Projects s česko-slovenskou posádkou Jan Krabec a Maťo Homola zahájil novou sezonu šampionátu Fanatec GT2 European Series velice úspěšně. Jediný tým startovního pole hájící české (a teď nově i slovenské) barvy v náročnější kategorii Pro-Am znovu nasadil vůz KTM X-Bow GT2, se kterým v loňském roce vybojoval celkové vítězství v kategorii Am.
První závod letošní sezony na jihofrancouzském okruhu Paul Ricard přivítal nové stroje a také nové jezdce. Startovní pole nyní čítalo celkem 17 posádek a diváci mohli vidět vedle již zmíněného KTM (šest vozů) také jedno Porsche 911 GT2, šest vozů Mercedes-AMG GT, jedno Audi R8 a hlavně už tři nová Maserati MC20. To se v závěrečném závodě loňské sezony převedlo jako velice schopný a hlavně rychlý stroj.
Tuto formu vozů Maserati MC20 potvrdila i posádka Gorini/Tamburini z týmu LP Racing, která s přehledem vyhrála první závod. Do toho česko-slovenská posádka týmu RTR Projects startovala po skvělé kvalifikaci Jana Krabce z druhého místa.
Český tým opět dvakrát na bedně
Po těžkém úvodu nakonec slovenský závodník Maťo Homola, který v polovině závodu přebíral vůz po Krabcovi, dovezl KTM na třetí příčce v kategorii Pro-AM s dostatečným náskokem, aby pokryl i očekávanou desetisekundovou penalizaci za kolizi v poslední zatáčce.
První závod si můžete pustit ze záznamu:
V druhém závodě zahajoval Maťo Homola z třetího místa a po dobrém úvodním stintu předával Janu Krabcovi. Ten musel dohánět povinně prodloužený pit-stop (první tři posádky z prvního závodu totiž musí v boxech v rámci pravidel strávit delší čas jakožto „penalizaci za úspěch“).
Ve velmi napínavém závěru závodu se Krabec dostal dopředu a dotáhl se na vedoucího Kocha s KTM. Bojující dvojici KTM pár kol před koncem dojelo Maserati, které vyhrálo první závod. V závěru bylo možné vidět velice napínavou bitvu, z níž nakonec vyšel vítězně Jan Krabec z českého týmu RTR Projects. V posledním kole doslova udolal o pouhých 0,07 sekundy dotírajícího Kocha v historicky nejtěsnějším finiši série GT2.
Celý druhý závod včetně dechberoucího závěru si také můžete pustit ze záznamu:
Česko-slovenská posádka Krabec-Homola z brněnského týmu RTR Projects se svým černým vozem KTM s číslem 89 po třetím a prvním místě vede se čtyřiceti body celkové pořadí kategorie Pro-Am. Posádka Koch-Kofler, rovněž s vozem KTM X-Bow GT2 (#812) týmu MZR Motorsportzentrum-Ried, je se ziskem 36 bodů po dvou druhých místech hned za nimi. Posádka Gorini/Tamburini je po dvou vyhraných kvalifikacích a vítězství z prvního závodu se ziskem 27 bodů na průběžném třetím místě.
„Myslím si, že to dopadlo nejlépe, jak mohlo. Ve velké konkurenci jsme stáli 2× na pódiu a hlavně - vyhráli jsme Race 2. Podlé mého názoru se konkurence v šampionátu výrazně zvýšila oproti minulým rokům, a proto jsme museli jet na maximum,“ zhodnotil závody na Paul Ricard slovenský závodník Maťo Homola, který s Janem Krabcem, loňským šampionem v kategorii Am, sdílel vůz a také obě pódiová umístění.
„Dobře obsazené Pro-Am pole vyžaduje o level vyšší úsilí a rychlost. Přestože jsem to čekal, nestihl jsem zareagovat na to nasazení a agresivitu od prvních metrů. Tempo bylo doslova pekelné! Řekl jsem si, že musím víc ukázat lokty… A to se podařilo ve druhém závodě. Jeho závěr byl asi nejtěžší, co jsem zatím ve své kariéře zažil, o to víc si cením vítězství,“ doplnil Jan Krabec a připomněl, že obě kvalifikace tým zvládl skvěle a dokázal rychlost držet i v závodě.
Série Fanatec GT2 Europen Series následně zavítá 17. května do italského Misana. Další závody se konají 27. června v belgickém Spa-Francorchamps, 19. července na německém Hockenheimu, 20. září v italské Monze a sezonu ukončí týmy 11. října v Barceloně. Všechny závody lze sledovat na internetu v živém přenosu a následně i ze záznamu. Pro našince, kteří by chtěli vidět závody na vlastní oči, je pak asi nejblíže německý Hockenheim a belgické Spa, případně ještě italské Misano.