Článek
A teď už pojďme k tomu nejdůležitějšímu. Jaké modely oslavují deset nejčtenějších testů nových aut na Garáži za rok 2022?
1) Škoda Enyaq iV 80× Sportline
Když jsme před dvanácti měsíci vzpomínali na nejčtenější testy loňského roku 2021, na prvním místě se objevila elektrická Škoda Enyaq iV. A letos tomu není jinak, protože začátkem února jsme vám přinesli test nové varianty zatím jediné čistě elektrické Škodovky s pohonem všech kol a stylovým sportovním paketem. Vůbec nejsledovanějším novým autem na Garáži tak je opět Enyaq iV, ovšem ve vylepšeném provedení 80× Sportline.
2) Hyundai i30 1,5i CVVT
Absurdní móda stylových crossoverů a SUV doslova válcuje dnešní automobilový trh a normální auto pro rodinu, aby zákazník pohledal. Ač se to na první pohled nemusí zdát, jednodušší auta pro méně náročné řidiče stále existují a jedním z nich je Hyundai i30 s atmosférickou motorizací 1,5i CVVT. Ten je se základní cenou lehce pod 400 tisíc Kč stále jedním z nejlevnějších způsobů, jak levně koupit moderního parťáka pro každý den.
3) Škoda Fabia 1,0 MPI
Nejnovější Škoda Fabia se v našich nejčtenějších testech nových aut letošního roku objevuje hned dvakrát, a to s oběma extrémy z nabídky motorizací. Větší zájem však přitáhla „důchodcovská jistota“, jakou je na dnešním českém trhu už docela exotický malý atmosférický benzinový tříválec 1,0 MPI. Je ideální volbou pro svátečnější řidiče s rozpočtem na zcela novou Škodovku, se kterou se budou courat hlavně v městských ulicích.
4) MG ZS Exclusive
V prvním čtvrtletí letošního roku se na českém trhu znovu objevila slavná staronová značka. Z kdysi britského MG je dnes čínská značka, jejímž nejzajímavějším modelem pro normální lidi je kompaktní SUV jménem ZS. Potenciální bestseller je velkým konkurentem populárního Kamiqu i Dacií a nabízí fantastický poměr ceny/užitné hodnoty. U nového vozu se základní cenou od přibližně 425 tisíc Kč se však musíte připravit přijmout kompromisy.
5) Škoda Karoq 2,0 TSI Sportline Exclusive
Jen krátce před koncem loňského roku se oficiálně představil faceliftovaný duchovní nástupce oblíbené „Yetiny“. Modernizovaná Škoda Karoq je v dnešních dnech znovu nejprodávanějším SUV v Česku poté, co po krátkém střídání stráží na prvním místě vystřídala menšího sourozence jménem Kamiq. A my jsme ji pro vás letos v létě otestovali, abychom vám přiblížily všechny evoluční novinky. Zvolili jsme nejsilnější benzinový čtyřválec 2,0 TSI o 190 koních (140 kW), největší lákadlo vrcholné výbavy Sportline Exclusive.
6) Škoda Octavia 1,0 TSI
Vyplatí se kupovat nejnovější Octavii se základním motorem? Zjistili jsme to za vás a přinesli jsme vám test čtyřkové Octavia s nejslabším motorem, jakým je maličký přeplňovaný tříválec 1,0 TSI o 110 koních (81 kW). Je dalším autem pro nenáročné řidiče, ale díky turbodmychadlu občas umí příjemně překvapit a jezdit s přijatelnou spotřebou benzinu. I pro nejlevnější Octavii navíc Škodovka nabízí luxusní volitelnou výbavu.
7) Mercedes-Benz Marco Polo 300d
Mercedes-Benz je definicí luxusu snad ve všech segmentech a výjimkou není ani mezi obytnými vozy. Velké „Véčko“ je populárním členem početných a bohatých rodin, přičemž i u nejnovějšího modelu slouží také jako základ pro obytňák Marco Polo. Je ideálním kompromisem mezi normálním každodenním autem i kompaktním domem na kolech pro víkendové výlety a jediným negativem je vyšší cena.
8) Volkswagen Multivan Long 2,0 TDI
Nový Volkswagen Multivan T7 je jednou z nejžhavějších novinek uvedených na náš trh v letošním roce, ale nejprve se v Česku začal prodávat se dvěma benzinovými a jednou plug-in hybridní motorizací. Většinou zákazníků nejočekávanější jednotka se na českém trhu sice objevila až se zpožděním, zato zvládla naplnit všechna očekávání. A o jakém motoru se bavíme? O tradičním koncernovém dvoulitrovém turbodieselu. Současně se v nabídce objevila i prodloužená varianta Long. Obojí je pro velké rodinné MPV zkrátka ideální.
9) Škoda Fabia 1,5 TSI
Nejnovější čtvrtá Škoda Fabia se na našem seznamu nejčtenějších testů nových aut za letošní rok objevila hned v úvodu se základním atmosférickým tříválcem 1,0 MPI, ale pro náročnější zájemce tu nechybí ani to nejsilnější a nejdražší z celé řady. Vrcholná čtyřválcová Fabia 1,5 TSI je doslova jiným autem s příjemně pružnou dynamikou i překvapivě příznivou spotřebou paliva. Není totiž o moc hladovější než přeplňovaný tříválec 1,0 TSI.
10) Dodge Durango 5,7 HEMI
Ameriku jsme vždy viděli jako zemi neomezených možností, a to platí i o autech. V dnešních dnech, kdy se Evropa rychlým tempem přiklání k elektrifikaci, auta zpoza velké louže většinou vzdorují a stále se tam prodávají s velkými hulvátskými vidlicovými osmiválci. Naštěstí jsou nadšenci, co je dováží i k nám do Česka, díky čemuž jsme hned začátkem letošního roku vyzkoušeli americkou představu o rodinném SUV. Je jím obrovský Dodge Durango s legendárním srdcem HEMI.