Hlavní obsah

Návrat Tatry, který bychom si hodně přáli. Ecorra Sport V8 je brutální stroj, který vypadá ďábelsky

Foto: Rostislav Prokop

A vlastně proč ne? Proč nevzít původní Ecorru Sport V8 postavenou na bázi Tatry 700 a neobléct ji do moderního kabátu okruhového stroje stvořeného pro závody cestovních vozů DTM? Automobilový designér Rostislav Prokop měl svůj den a podělil se se světem o svoji vizi českého klenotu, který by mohl směle konkurovat špičkám od BMW, Audi či Mercedesu.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Designérské návrhy Rostislava Prokopa, který mimochodem „maloval“ i pro italskou automobilku Pagani, z našich článků jistě dobře znáte. A to i ty tatrovácké, protože jsme u nás na Garáži společně oživili např. původní Tatru 700, MTX supertatry nebo Tatře 603 uřízli střechu a proměnili ji v kabriolet.

Nedávno se Prokop vytasil s dalším skvostem, a to modernizací modelu Ecorra Sport V8, jejž předurčil pro slavné závody cestovních vozů známé pod zkratkou DTM, což je Deutsche Tourenwagen Masters.

Inspirací pro český okruhový speciál byla Prokopovi oživená Tatra 700 nazvaná T800 a také originální Ecorra Sport V8 ve svém druhém designovém provedení. Vůz tak má mimořádně svalnatý bodykit, rozšířené blatníky a plnou masku se čtveřicí diodových světlometů.

Bokům dominují široké prahy propojené na obrovský nasávací otvor před zadními koly, kola jsou modernizovaným provedením těch původních, nyní však mají závodní středový šroub, a za odlehčenými okny prosvítá vnitřní rám i závodní sedačka.

Chcete slyšet zvuk pořádného osmiválce? Pusťte si video!Video: Rostislav Prokop

Zadní část modelu byla rozšířena, a to i v horní části, přičemž vzadu nechybí ani skutečně obří přítlačné křídlo, tolik typické pro DTM speciály. Lahůdkou jsou sportovní koncovky výfuku zabudované do zadního nárazníku s difuzorem. To vše ve jménu výkonu a mocného přítlaku.

Motor zůstal zachován, takže i v moderním okruhovém provedení Ecorra Sport V8 pracuje zážehový vidlicový osmiválec. Pro účely závodění v šampionátu DTM byl blíže nespecifikovaně vylepšen na výkon dosahující bezmála 600 koní. Převodovka je poté šestirychlostní, sekvenční, superrychlá.

Vzhledem k ryze zadnímu pohonu je auto připravené třeba i na driftovací radovánky, jak sami můžete vidět na snímcích. Maximálka vozu přesahuje magických 300 km/h a aby speciál na okruhu vůbec někam dojel, dostal zvětšenou palivovou nádrž o objemu 120 litrů.

Virtuální design Rostislava Prokopa (Facebook – Designer Rostislav Prokop) novodobé Ecorry Sport V8 je tedy poctou a vzpomínkou na úžasné české superauto, které můžete pravidelně vídat v expozici Technického muzea v Kopřivnici. Podobný projekt už asi nikdy nevznikne, nicméně není tomu tak dávno, co bylo oficiálně oznámeno, že se chystá stavba 10 kusů podobně sportovně laděné MTX Tatry V8 v původním provedení. Takže kdoví, třeba se zase po dlouhých letech dočkáme něčeho skutečně výjimečného od našich šikovných inženýrů.

Načítám