Článek
Na první pohled byste od sebe evropské a severoamerické Bronco asi nerozeznali, jelikož se může zdát, že jde o totožné vozy. Nicméně není tomu tak. Rozdíly poznáte po bližším zkoumání, případně až v detailech.
Aby vás nabídka různých prodejců modelů Bronco nezmátla, zjistili jsme důležité oficiální změny, které odlišují tento terénní Ford určený pro Evropu od původní domácí specifikace. Pojďme se tedy přehledně podívat, v čem je EU Bronco jiné.
Exteriér
Evropská specifikace má proti té americké zadní nárazník se zadní mlhovkou, žádný nápis v pravém zpětném zrcátku, evropský štítek s doporučeným palivem (kvalitou) na víčku nádrže, evropsky stylizovaný štítek ohledně huštění pneumatik, výrobní štítek evropského typu, pneumatiky s vyraženou evropskou homologací, nosič registrační značky evropského typu a výbavu Badlands vždy opatřenou hagusy. Nakonec je třeba říct, že EU Bronca jsou vždy čtyřdveřová, pětimístná, zatímco v Americe koupíte i čtyřmístné „třídvířko“.
Interiér
Uvnitř evropské varianty najdeme spíše menší či větší detaily. Tachometr je primárně v km/h, na řidičově protisluneční cloně je méně tlačítek pro dálkové otevírání garáže/vrat, namísto nápisů na sluneční cloně spolujezdce jsou piktogramy, VIN kód auta je viditelně umístěný za sedadlem spolujezdce, konzola obsahuje zásuvku evropského typu.
Výbava Outer Banks má standardně výsuvnou desku z podlahy kufru, zatímco Badlands ochranu podlahy kufru. Oba modely pak továrně přijíždějí s gumovými koberci.
Osvětlení
Také zde najdeme několik rozdílů, přičemž jeden je viditelný na první pohled. Tedy u EU varianty je poziční osvětlení oranžové barvy permanentně vypnuté, upravený je rovněž systém spouštění mlhových světel, ale především má evropské provedení boční blinkry zabudované ve zpětných zrcátkách.
Technika
Z hlediska techniky se EU vs. USA specifikace moc neliší. Evropské Bronco tedy nabídne DAB rádio, evropské jazykové rozhraní multimédií, rozhraní přístrojového štítu v anglickém, francouzském nebo španělském jazyce, uživatelský manuál nahraný v infosystému, evropské mapové podklady a nemožnost uživatelského vypnutí denního svícení.
Pod kapotou
Tady je zásadním rozdílem pohonné ústrojí, jelikož pro Evropu je k dispozici pouze dvakrát přeplňovaný šestiválec 2,7 litru spárovaný s automatickým desetikvaltem, zatímco Američané mohou mít Bronco ještě s 2,3litrovým čtyřválcem a sedmirychlostním manuálem (či automatem). Pokud si někdo z Ameriky poručí Bronco Raptor, dostane jej s třílitrovým šestiválcem a automatem o 10 rychlostech. A to nemluvě o takřka závodním off-roadovém odpružení.
To není vše, EU Bronco se pod kapotou vyznačuje ještě evropským plnicím hrdlem nádobky pro ostřikovací kapalinu, specifickou náplní klimatizace (R1234yf) a víčkem nádobky brzdové kapaliny s piktogramem namísto textu.
Záruka a ceny
V potaz je potřeba vzít také záruku a její podmínky, což v případě individuálního dovozu leží na straně prodejce. Koupíte-li americké Bronco například v AMB (dealer), určují pravidla servisu i garance oni. Pakliže si klidně od stejného prodejce pořídíte EU specifikaci, řídí se záruka i servis podmínkami Fordu.
A to samé platí i o oficiálních cenách. Evropské Bronco stojí v Česku v rozmezí 1,85 milionu až 1,95 milionu korun, zatímco individuální dovozy ze Spojených států či Kanady vyjdou v rozmezí od 1,75 milionu do 4 milionů korun (Raptor).
Výběr a modifikace
V neposlední řadě hraje svoji roli rovněž výběr, jelikož pro Evropu jsou oficiálně k dispozici jen dvě pevně dané výbavy, zatímco dovozci amerických verzí mají nabídku daleko, daleko širší (včetně soft top střechy, odpružení, doplňků apod.). Navíc i americké varianty musí být pro provoz v EU upraveny (např. zadní mlhovka), přičemž někteří prodejci umí nahrát do infosystému např. češtinu i evropské mapové podklady.
Naše srovnání tedy berte jako porovnání dvou výchozích modelů, které mohou být prodejci určitým způsobem modifikovány. Jsou však detaily, kterými se nikdo zabývat nebude, a právě podle nich pak poznáte, jestli je ono Bronco oficiálně evropské, nebo jde o model určený pro domácí (či jiný) trh.