Hlavní obsah

Automobilky si u základních výbav bez displejů pomáhají vtipným řešením. Vlastně je velmi funkční

Foto: Opel

Na produktových snímcích bývají auta obvykle nejlépe vybavená, ovšem inzerovaná cena pak zpravidla odpovídá základnímu modelu, který tolik atraktivní nebývá. A to i v kabině, kde se dá ušetřit na lecčem, třeba i na displeji infosystému. Ačkoli pokud má výrobce za ušima, může být zástupné řešení až geniálně jednoduché.

Článek

Dotykový displej infotainmentu v autě už dnes považujeme za standard, jejž postupně doplňují digitální přístrojové štíty, protože je pro výrobce ve finále levnější zabudovat před oči řidiče obrazovku než řešit technicky složitější a dražší budíky.

Poslední dobou se do vozů v základu dostává poměrně zajímavá technická oklika, která nahrazuje tovární dotykovou obrazovku (výrobce ušetří, vy koupíte levněji), protože si jednu takovou nosíte pořád u sebe. Řeč je pochopitelně o mobilním telefonu.

Možná si vybavíte např. Škodu Citigo, která zpočátku neměla tradiční displej multimédií, nýbrž držák na mobil, v němž pracovala škodovácká aplikace s potřebným rozhraním.

Foto: Škoda Auto

U levného městského vozu typu Citigo šlo takové řešení chápat.

Podobnou oklikou se vydala také Dacia, která se rozhodla integrovaným držákem mobilu vedle displeje infosystému nabídnout řidiči možnost mít před očima funkce/aplikace, které by tovární rozhraní neumělo.

Foto: Dacia

Dacia na to šla jinak. Vedle displeje umístila držák pro mobil.

Ke konceptu šetření na displeji infosystému se nedávno vrátil francouzský Citroën, kde u základní C3 za 380 tisíc máte namísto obrazovky celkem stylový držák telefonu. Zbytek funguje jako tehdy u Citigo, tedy stáhnete si příslušnou aplikaci a je to.

Foto: Citroën

U Citroënu C3 působí řešení ve formě držáku poměrně stylově.

Stejný recept se rozhodl aplikovat rovněž Opel u své Frontery, avšak jeho přizpůsobení základní konfigurace působí spíše úsměvně. Přece jen palubní deska vozu sází na dva sdružené displeje.

Ovšem v základu za 550 tisíc máte pouhý přístrojový štít vsazený do velkého obalu a místo obrazovky infosystému jen plochou desku s držákem mobilu.

Foto: Opel

U Frontery jsme na rozpacích. Malý displej budíků a plochá deska vedle? To působí už hodně ošizeně… zvlášť za ty prachy.

Na jednu stranu jsou taková řešení vlastně geniálně jednoduchá, jelikož v mobilech máme dneska vše potřebné včetně audioknihovny nebo navigace. Na stranu druhou působí mnohdy daleko lépe, když infosystém sice nic neumí (typicky u ssangyongů), ale umožní vám zrcadlit mobil skrze např. Apple Carplay.

Okaté šetření na obrazovce ale občas vyvolává skutečnou kontroverzi, jako třeba právě u Opelu. Takže jaký je váš názor na řešení absence infosystému u základní Frontery? Líbí se vám, nebo by se měl Opel pochlapit a displej dát do základu?

Absenci displeje infosystému vyřešil Opel u základní Frontery?
Naprosto geniálně, schvaluji.
25,1 %
Chápu řešení, ale nelíbí se mi.
5 %
Zoufale lacině.
69,9 %
Celkem hlasovalo 259 čtenářů.
Načítám