Článek
Důvody vzniku modelu Mercedes-Benz 500 TE AMG z roku 1979 jsou zahaleny tajemstvím. Dokonce i řada zarytých fanoušků ostrých Benzů trochu tápe. Ale specifikace odpovídá sedanu s pětilitrovým osmiválcem, který tehdejší zákazníky přišel na 65 tisíc marek.
Kombík se pak spoléhal na stejnou techniku, jen měl mnohem praktičtější karoserii. Motor byl spojen se čtyřstupňovým automatem a výkon šel na zadní kola přes samosvorný diferenciál. Kompletně přepracován byl podvozek, aby bylo auto dobře ovladatelné. Zvenčí jej odlišuje bodykit AMG, originální pětipaprsková kola AMG, černě lakovaná maska a pod motorem je originální kryt. Uvnitř najdete zase elektricky nastavitelná sportovní sedadla Recaro Ideal C a čtyřramenný volant AMG.
Když se jeden z těchto strojů objevil na prodej, stejně panovaly pochybnosti. Nakonec jej zkoumal tým odborníků z aukční síně RM Sotheby’s a dospěl k názoru, že auto bylo buď stavěno opravdu přímo firmou AMG, nebo někým, kdo měl o firmách a výrobcích Mercedesu a AMG obrovské znalosti. Mimo firmu ale takových lidí moc nebylo. Přímé důkazy ovšem neexistují a jak znalci AMG, tak sama automobilka Mercedes vlastně neví, jak se tohle černé kombi zrodilo. Vypadá to ale, že ostré modely Hammer a další AMG postavené na základech generace W124 byly předstiženy o celé roky.
Popularita ostrých kombíků a jejich sourozenců s karoserií Shooting Brake je nesporná a nelze se divit, že by Mercedes nechtěl z toho sladkého koláče utrácení chtivých zákazníků tak pár drobků. Pokud tohle byl neoficiální projekt vytvořený u AMG, což je nejpravděpodobnější, jistě udělal svého majitele šťastným i přes obrovskou cenovku. Pozornost se autu dostalo až nedávno díky americkému Top Gearu, který oslavoval 50 let firmy AMG a právě tohle kombi se tam objevilo. Od té doby už se jen všichni snaží zjistit, jestli je to první rychlé kombi, nebo ne. Tak uvidíme, kdo tu záhadu objasní.