Článek
Aston Martin DB4 GT Zagato je úžasné auto – je tak překrásné, že by mohlo být ozdobou výstavy moderního umění v kterékoliv světové galerii, a zároveň tak rychlé, že dokázalo na závodních tratích porážet ikonická Ferrari 250 GTO. DB4 GT je zkrátka nejkrásnější, nejúspěšnější a nejcennější Aston Martin všech dob.
Je tomu tak i proto, že vzniklo pouhých 19 kusů tohoto skvostu. Nyní však v rámci oslav století automobilky vyrobí Aston Martin 19 zcela nových kusů podle původních návrhů. Kvůli homologaci však nebude možné s nimi jezdit po běžných silnicích, proto vám k nim Aston Martin přibalí ještě jednu laskominu od Zagata, se kterou jezdit půjde. Nyní si ji poprvé můžete prohlédnout v celé své kráse.
Jedná se o výrazně přepracovaný Aston Martin DBS Superleggera. Jeho twin-turbo V12 teď produkuje 760 koní místo původních 725 a upravený byl i podvozek, ale ty nejzásadnější změny proběhly po designové stránce.
Maska, světla, kapota, boky, záď i se světly, kola a karbonová střecha se dvěma boulemi (dříve se používaly jako zvětšení prostoru pro hlavu posádky v závodních helmách, dnes už je to spíše jen na efekt)… vše je kompletně jiné a navržené studiem Zagato v duchu jejich posledních kreací.
Karoserie je nalakována ve velmi vkusné kombinaci tmavě rudého laku „Supernova Red“ s kontrastními karbonovými a zlatými prvky – některé jsou jen potaženy zlatem, jiné (jako třeba znaky) jsou přímo z 18karátového zlata. Stejná barevná kombinace se pak opakuje i v interiéru kombinujícím červenou kůži, karbonové prvky a pozlacené detaily vyrobené 3D tiskem. Prostě další skvost na kolech.
Všechno však má svou cenu a ani přes akci 1 + 1 zdarma nestojí právě málo. Za celou DBZ Centenary Collection, tedy DB4 GT a DBS GT v jednom úhledném balíčku, dáte dohromady skoro 7 milionů euro, tedy v přepočtu 175 milionů korun. Bez daně. Au! Ale z hlediska aktuálních cen ojetých DB4 GT a budoucího zhodnocení obou aut je to vlastně velmi výhodné. Horst Fuchs by záviděl.