Článek
Elon Musk rád uděluje automobilovému průmyslu lekce. A tak v době, kdy se na autosalonu v Los Angeles automobilky předhánějí v tom, kdo nabídne rychlejší, pokrokovější a hezčí auto, suše oznámil, že Tesla je zas o něco rychlejší. Nikdo kvůli tomu nemusí kupovat nové auto, nikdo nemusí jezdit do servisu. Stačí zapnout wi-fi a softwarový update se postará o to, aby lépe sladěný palubní systém vozu zlepšil jeho výkony, bez sebemenšího snížení dojezdu. Čistá programátorská práce v době, kdy se některé automobilky se svými elektrickými koncepty v Los Angeles prsí, že už Teslu brzy doženou. Ať už to považujete za kvalitní marketing nebo jen honění ega, pro zákazníky, kteří za nejvýkonnější model S utratili kolem 130 tisíc dolarů, jsou to bezesporu dobré zprávy.
Na update se mohou těšit všechny Tesly, ale nejmarkantnější zlepšení nastane právě u nejsilnější motorizace P100D (největší baterka, pohon všech kol) u modelů S a X. Nejrychlejší eSko doposud umělo stovku za 2,5 sekundy, což je samo o sobě výkon nadpozemský, srovnatelný s nejdražšími hypersporty a závodními speciály. Podle Muska se podařilo hodnotu srazit o celou desetinku, což je v téhle kategorii husarský kousek. Čtvrt míli teď eSko zajede za 10,6 sekund, což je opět meta, kterou si kladou poloprofesionální tuneři stavějící dragstery na zakázku. Ne že by Model S už teď nebyl až zbytečně rychlý, ale kdo by odolal lepším číslům a možnosti vytahovat se před ostatními v hospodě nebo na firemní poradě? Možná je právě tohle budoucnost tuningu... zapomeňte na čipování. Za pár let už jen vyťukáte kód na mobilu, zaplatíte a stáhnete si extra porci koní tak jako dneska stahujete aplikace. Žijeme v divných časech, ale asi je potřeba si začít zvykat...