Článek
Společnost Specialty Vehicle Engineering (SVE), zabývající se úpravami silničních aut a stavbou dragsterových speciálů, si vzala do parády Chevrolet Camaro modelového roku 2020 a řádně jej vylepšila. Zruční mechanici firmy demontovali osmiválcovou pohonnou jednotku s objemem 6,2 litru a převrtali ji na objem 6,8 litru. Kované komponenty, vylepšený palivový systém a vysoce výkonný kompresor jsou hlavními prvky, díky kterým vůz dosahuje výkonu 1 014 koní. Rychlou evakuaci odpadních plynů do ovzduší (fanatičtí elektromobilisté prominou) zajišťují výfukové svody z nerezové oceli a vysokoprůtokové katalyzátory. O přesun síly na zadní kola se pak stará klasická manuální převodovka.
Mimo unikátního motoru se majitelé tohoto superauta mohou těšit na stylová 20palcová litá kola obutá na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S. Nejde sice o nejpřilnavější gumy světa, ale za to vydrží nápor tisíce koní. Součástí přestavby je i výměna sériové kapoty za uhlíkovou v barvě karoserie, specifický spoiler, emblémy a rychlé pruhy – to proto, aby se auto lišilo od ostatních modelů Camaro. Uvnitř na posádku čeká odznak se sériovým číslem, zesílené hlavové opěrky, značkové koberečky a prahové lišty Yenko.
Možná se taky ptáte, proč vlastně ten zvláštní název. Yenko je s Camarem spjato už od konce šedesátých let, kdy bylo sportovní kupé od Chevroletu ve svojí první generaci. První Yenko Super Camaro tenkrát vzniklo pod taktovkou Dona Yenka - závodního jezdce a majitele dealerství Yenko Chevrolet v Pensylvánii. Tehdy se v jedničkovém Camaru zabydlel motor z Corvette a Yenko Camaro se stalo obávaným pojmem.
Auto si můžete objednat u severoamerických prodejců značky Chevrolet a od SVE dostanete tříletou plnou záruku na vše, nicméně limitovanou na 36 tisíc ujetých mil, což je v přepočtu necelých 60 tisíc kilometrů. Jestli bydlíte v Kalifornii, máme pro vás špatnou zprávu – auto neplní přísné státní emisní předpisy, tudíž ho nedostanete na tamní značky. Všichni ostatní si však mohou užívat 1000koňový „burnout“ splašené zadokolky.
Tedy všichni ne – SVE postaví jen omezenou sérii čítající 50 kusů. Základní cena je 69 tisíc amerických dolarů, v přepočtu cirka 1,6 milionu korun, a to není špatné za auto, co má výkon jako legendární Bugatti Veyron, ale stojí „pakatel“. Tak co, už pro něj jedete?