Hlavní obsah

Vzduchem chlazený vrchol – Porsche 993 GT2

Foto: Archiv Garáž.cz

Když se loučilo Porsche 993, loučila se stuttgartská automobilka také se vzduchem chlazenými motory. Proto se vrcholný model této generace dá označit za vrchol vzducháčů vůbec. A tím vrcholem bylo GT2.

Článek

Polovina devadesátých let se nesla ve znamení loučení Porsche se vzduchem chlazenými motory. Jako třešničku na dortu se v generaci 993 uvedl v roce 1995 model GT2, který se stal podobnou legendou, jako třeba původní 911 Carrera RS 2.7. Základem byl model 911 Turbo, ovšem inženýři se jej rozhodli upravit pro závody ve třídě GT2. Silniční verzi pak máme díky homologačním předpisům. I ta má velké rozšířené blatníky a stejně obří křídlo. Pokud podobné doplňky uvidíte i na jiných modelech, už vám bude jasné, kde se daná tuningová dílna inspirovala. Je to jak s žábrami z Ferrari Testarossa.

Foto: Archiv Garáž.cz

Vzduchem chlazený šestiválec o objemu 3,6 litru dostal hned dvě turbodmychadla. Díky tomu se výkon vyšplhal na 430 koní při 5750 otáčkách. Spolu s točivým momentem 540 Nm šlo o velmi vysoké hodnoty na silniční auto. Vše ale měl v rukou pouze řidič, který ovládal šestistupňový manuál, skrze který šel výkon jen na zadní kola.

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto váží pouze 1295 kg a tak výše uvedené parametry stačí na 295 km/h a zrychlení na stovku za 4,4 sekundy. Od roku 1198 Porsche zvýšilo výkon silniční verze na 450 koní v 5750 otáčkách a 585 Nm ve 4500 otáčkách. S takovými parametry trval sprint na stovku jen 4,1 sekundy, maximálka se navíc posunula na magickou hranici 300 km/h.

Načítám