Hlavní obsah

Vzácná Acura NSX je levně na prodej, ale má několik háčků

Foto: Bring a Trailer

Acura je severoamerická obchodní značka japonské Hondy

Acura NSX je modlou většiny benzinových nadšenců, protože představuje definici pravého sportovního kupé z Japonska. Jeden unikátní kousek z roku 1991 je na prodej za super peníze, má to však několik podstatných háčků. Třeba vzhled…

Článek

Milujte, nebo odsuďte tuhle bílou Acuru NSX 1991 s bodykitem od společnosti BSM – nic však nezmění fakt, že jsou na světě jen dva kousky znásilněné touto soustavou nevkusných plastů. Auto jde tak trochu mimo dav. Milovníci klasiky většinou preferují koupi vozu v původním stavu, bez úprav a s nízkým kilometrovým nájezdem, nicméně to není případ hlavního hrdiny našeho článku.

Do kalifornské aukce totiž míří s nájezdem 64 tisíc kilometrů a širokým bodykitem od BSM. Jelikož vznikly pouze dva kusy těchto modelů, můžeme mluvit o unikátním kousku. Identické dvojče zmiňované Acury jezdí údajně v japonském Tokiu. Taky se vám auto tak nelíbí? V USA jsou opačného názoru, protože majitel vloni za něj získal prestižní designové ocenění.

Tuningová sada zahrnuje střešní nádech, široké prahy, zpětná zrcátka, kulaté zadní lampy, zafixované (původně výklopné) hlavní světlomety, masivní spojler a přepracované nárazníky. V kombinaci s bílým lakem tohle auto může směle konkurovat tuningovým skvostům z prvního dílu kultovního filmu Rychle a zběsile.

Foto: Bring a Trailer

Auto působí poněkud předimenzovaně kvůli napadnému plastovému bodykitu. I když jde o unikátní verzi, stejně podle nás moc krásy nepobralo. Jiného názoru jsou však porotci v USA

Vylepšení se dočkala také řídicí jednotka a sání. V rámci podpory výkonu přibyl ještě kompresor a přepracovaný výfukový systém. Třílitrový šestiválec zastavěný uprostřed tak vyprodukuje výkon skoro 357 koní, což prodejce dokazuje i grafem z válcové zkušebny.

Aby vůz lépe držel na silnici, dostal také tuningový podvozek, vzduchovou nivelaci předku (kvůli retardérům), lepší brzdy a 17 a 18palcová kola Enkei RPF1 s pneumatikami Sumitomo HTR ZIII. Uvnitř se nový majitel může těšit na dřevěný volant bez posilovače řízení a hlavici řadicí páky. Původní rádio nahradil moderní audiosystém Kenwood a přibyl ještě subwoofer i zesilovač.

Foto: Bring a Trailer

Interiér prošel také drobným vylepšením – nabídne dřevěný volant i řadičku a moderní multimédia

Vůz má také dohledatelnou servisní historii a specialistou nedávno opravenou klimatizaci. Kvůli úpravám však na přístrojové desce svítí závada na brzdovém osvětlení navzdory tomu, že jsou lampy fyzicky v pořádku.

Aukce končí už v pátek 2. srpna v 8.05 hod. severoamerického času a nejvyšší příhoz je zatím necelých 27 tisíc dolarů, což je v přepočtu asi 630 tisíc korun. Je však možné, že cena ještě o kousek stoupne.

Ať už si o autě myslíte cokoliv, majitel svůj názor vyjádřil pomocí nosiče registrační značky, na kterém je v překladu napsáno: Život je příliš krátký na to, abych řídil nudné vozy. Pro srovnání – nedávno byla vydržena za v přepočtu 3,5 milionu korun sériová Acura NSX s nájezdem 800 kilometrů.

Načítám