Článek
Byla to nehoda, která změnila motoristický sport. Jedna z těch, na které se nezapomíná. Tehdy sedmadvacetiletý Lauda požadoval spolu s dalšími závodníky před Velkou cenou Německa její zrušení, protože se jim nezdály podmínky na trati. Podle nich bylo v jednom úseku trati špatné bezpečnostní hrazení a navíc hustě pršelo. Vedení závodu ale nakonec rozhodlo, že se pojede.
Lauda, který chtěl v sezóně 1976 obhájit titul mistra světa z předchozího roku, hned od startu vedl. V druhém kole se ale vinou technické závady na voze dostal mimo trať a ve vysoké rychlosti narazil do hrazení, které ho odmrštilo zpět na trať. Formule ihned začala hořet a Lauda byl stále uvnitř. Jeho tělo bylo vystaveno teplotě kolem 900 stupňů Celsia a po vyproštění byl ve vážném stavu transportován do nemocnice.
Bilance nehody byla děsivá - Lauda měl poškozené plíce a rozsáhlé popáleniny na hlavě i po celém těle. Boj o titul však nechtěl vzdát a ačkoliv jeho největší soupeř, britský pilot James Hunt, v době Laudovy rekonvalescence vyhrával jeden závod za druhým, nebyla obhajoba nereálná. Po 42 dnech od nehody už seděl Lauda opět v závodním kokpitu.
Na svůj další titul si ale Niki Lauda musel počkat až do další sezóny. Z posledního závodu, Velké ceny Japonska odstoupil a jeho rival James Hunt se tak stal mistrem světa o jeden jediný bod. O soupeření této dvojice o titul mistra světa byl dokonce v roce 2013 natočen celovečerní film s názvem Rush (česky Rivalové).
Po získání titulu v sezóně 1977 Niki Lauda přestoupil od Ferrari k Brabhamu, kde ukončil kariéru. Do formule se ale vrátil v roce 1982 a o dva roky později získal svůj třetí titul mistra světa. Pak se začal věnovat létání, založil dokonce vlastní leteckou společnost, kterou později prodal rakouským aerolinkám Austrian Airlines. V současnosti je jedním z poradců stáje Mercedes ve formuli 1.