Hlavní obsah

Výroba Fabie a nejkratší cesta k moři – Týden v Garáži

Foto: Škoda Auto

Představení čtvrté generace Fabie byla pro značku Škoda velká událost, vždyť minulých tří generací se prodalo celkem přes 4,5 milionu kusů. Jde tak o jeden z pilířů modelové nabídky mladoboleslavské automobilky. Jenže novinka vzbudila určité rozpaky, takže její úspěch v náročných podmínkách současného trhu je všechno jen ne zaručený…

Článek

Tento týden se na lince v Mladé Boleslavi naplno rozběhla výroba čtvrté generace Škody Fabia, jednoho z nejoblíbenějších modelů automobilky. Ambice jsou vysoké, vždyť nová Fabia je zase o kus hezčí zvenku i uvnitř, citelně povyrostla, takže nabídne víc prostoru pro posádku i její zavazadla, a také je o poznání bezpečnější a vybavenější. Pohonné jednotky se obejdou bez nucené elektrifikace, jež mnohé dráždí, a škarohlídům, kteří nemají rádi tříválce, nabídne čtyřválcovou 1,5 TSI. Všechno se tedy zdá být v nejlepším pořádku.

Jenže díky všem těmto vylepšením (a kvůli tomu, že z nabídky zmizela základní výbava Active) nová Fabia také citelně podražila – především opticky. Cena „již od“ totiž činí nemilých 329 900 Kč, za něž dostanete 80koňový motor 1,0 MPI s výbavou Ambition. To je výrazně výš než 279 900 Kč minulé generace, i když jste za ty peníze dostali ještě slabší motor (60 k) s výbavou holobyt (Active). Když porovnáváme nejprodávanější přeplňovaný 1,0 TSI (95 k) ve výbavě Style, rozdíl činí pouhých 15 tisíc korun (to jsme na částce 375 tisíc) – Škoda ho navíc slibuje vyrovnat lepší výbavou. Ale to nic nemění na tom, že Fabia už není tak dostupná jako dříve.

Foto: Škoda Auto

Fabia je stále hodně lákavé auto, ale ne každý si ji už může dovolit

A zákazníci na to reagují. Odráží to například prodejní výsledek v Česku za letošní červen, kdy minulá Fabia svou prodejností předčila i Octavii, a jasně to ukazují také výsledky naší ankety – pouhých 7 % z vás již má objednáno a dalších 50 % se Fabií chce nechat přesvědčit naživo, jenže 11 % Fabia vůbec nezaujala a dalších 30 % půjde raději rovnou ke konkurenci. To nejsou právě nejlepší předpoklady budoucího prodejního trháku…

Ale možná to vidíte jinak a stav naší ankety zkusíte zvrátit svým hlasováním. Než tak učiníte, připomeneme vám ty nejzajímavější články uplynulého týdne. Nejvíce vás zaujal náš detailní popis nejkratší cesty k moři a rady, jak správně sedět v autě, také jsme vás upozornili na nejzajímavější obytná auta z Ruska a zavzpomínali na oslavu Jawy až v daleké Indii. Svezli jsme se s nádhernou klasikou v podobě Corvette C3 a nejlepší malou čtyřkolkou Suzuki Swift 4×4, která patří k velmi atraktivním ojetinám. Poprvé jsme také usedli za volant horkých novinek, jako je Nissan Qashqai, Audi Q4 e-tron a Renault Arkana E-Tech. Určitě si tak u nás každý najde pěkné čtení, které ho obohatí.

Teď však zpět k nové Fabii: Láká vás, nebo jste nad ní zlomili hůl? Hlasujte v naší anketě, nebo napište svůj názor do diskuse!

Těšíte se na čtvrtou Fabii?
Mám objednáno a už se nemůžu dočkat
4,1 %
Až ji uvidím naživo, tak uvidím
30,1 %
Moc mě neláká
10,2 %
Raději se stavím u konkurence
55,6 %
Celkem hlasovalo 12820 čtenářů.
Načítám