Článek
Tento týden se na lince v Mladé Boleslavi naplno rozběhla výroba čtvrté generace Škody Fabia, jednoho z nejoblíbenějších modelů automobilky. Ambice jsou vysoké, vždyť nová Fabia je zase o kus hezčí zvenku i uvnitř, citelně povyrostla, takže nabídne víc prostoru pro posádku i její zavazadla, a také je o poznání bezpečnější a vybavenější. Pohonné jednotky se obejdou bez nucené elektrifikace, jež mnohé dráždí, a škarohlídům, kteří nemají rádi tříválce, nabídne čtyřválcovou 1,5 TSI. Všechno se tedy zdá být v nejlepším pořádku.
Jenže díky všem těmto vylepšením (a kvůli tomu, že z nabídky zmizela základní výbava Active) nová Fabia také citelně podražila – především opticky. Cena „již od“ totiž činí nemilých 329 900 Kč, za něž dostanete 80koňový motor 1,0 MPI s výbavou Ambition. To je výrazně výš než 279 900 Kč minulé generace, i když jste za ty peníze dostali ještě slabší motor (60 k) s výbavou holobyt (Active). Když porovnáváme nejprodávanější přeplňovaný 1,0 TSI (95 k) ve výbavě Style, rozdíl činí pouhých 15 tisíc korun (to jsme na částce 375 tisíc) – Škoda ho navíc slibuje vyrovnat lepší výbavou. Ale to nic nemění na tom, že Fabia už není tak dostupná jako dříve.

Fabia je stále hodně lákavé auto, ale ne každý si ji už může dovolit
A zákazníci na to reagují. Odráží to například prodejní výsledek v Česku za letošní červen, kdy minulá Fabia svou prodejností předčila i Octavii, a jasně to ukazují také výsledky naší ankety – pouhých 7 % z vás již má objednáno a dalších 50 % se Fabií chce nechat přesvědčit naživo, jenže 11 % Fabia vůbec nezaujala a dalších 30 % půjde raději rovnou ke konkurenci. To nejsou právě nejlepší předpoklady budoucího prodejního trháku…
Ale možná to vidíte jinak a stav naší ankety zkusíte zvrátit svým hlasováním. Než tak učiníte, připomeneme vám ty nejzajímavější články uplynulého týdne. Nejvíce vás zaujal náš detailní popis nejkratší cesty k moři a rady, jak správně sedět v autě, také jsme vás upozornili na nejzajímavější obytná auta z Ruska a zavzpomínali na oslavu Jawy až v daleké Indii. Svezli jsme se s nádhernou klasikou v podobě Corvette C3 a nejlepší malou čtyřkolkou Suzuki Swift 4×4, která patří k velmi atraktivním ojetinám. Poprvé jsme také usedli za volant horkých novinek, jako je Nissan Qashqai, Audi Q4 e-tron a Renault Arkana E-Tech. Určitě si tak u nás každý najde pěkné čtení, které ho obohatí.
Teď však zpět k nové Fabii: Láká vás, nebo jste nad ní zlomili hůl? Hlasujte v naší anketě, nebo napište svůj názor do diskuse!