Hlavní obsah

Výprodej pokračuje, k mání je vzácné SL 320 Mille Miglia

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz SL 320 Mille Miglia – za cenu nového éčka v kabriu si můžete koupit auto s jasným sběratelským potenciálem

Čtvrtá generace vozu Mercedes-Benz SL s kódovým označením R129 je jedním z nejznámějších a nejúspěšnějších modelů stuttgartské automobilky. A přestože jich mezi lety 1989 až 2001 vzniklo více než 213 tisíc kusů, teď je řeč o speciální edici, která byla vyrobena v pouhých dvanácti exemplářích. A protože jde o auto, které pochází z muzea automobilky, je vám asi jasné, že bude v mimořádně dobrém stavu.

Článek

Koukáte se na jednu z nejprodávanějších generací SL vůbec. Není se ale čemu divit. Kombinace skvělých jízdních vlastností, neprůstřelné kvality, povedených motorů a lákavého designu je něco, co zajímá řidiče ještě dnes. Takže pokud hledáte nějaké mladší auto s jasným potenciálem zhodnocení, ale zároveň taky auto, které lze užívat, měli byste vědět, že výprodej muzea Mercedesu ve Stuttgartu pokračuje a po lákavé třídě S generace W126 je tady SL 320 Mille Miglia za 66 890 euro, což je nějakých 1,75 milionu korun. Za cenu nového kabria E350 získáte auto, se kterým budete za opravdového znalce a budete se moci chlubit jeho příběhem…

Foto: Mercedes-Benz

SL bylo v roce 2000 používáno jako doprovodné vozidlo během legendárního závodu Mille Miglia v Itálii

Jak už zaznělo, jde o speciální edici Mille Miglia 2000, jinými slovy tento kousek se používal jako doprovodné auto při závodech Mille Miglia v Itálii. Brilantní stříbrný lak krásně souzní s černou látkovou střechou a interiérem čalouněným jemnou kůží Nappa. Od běžných modelů ho odlišují znaky Mille Miglia v zavazadlovém prostoru, na prazích a na přístrojové desce. Nechybí ani očíslovaná plaketa na středovém tunelu.

Vůz má najeto 55 700 kilometrů, a přestože vystřídal pět různých majitelů, tak je v excelentním stavu. Zajímavá je i jeho výbava, která zahrnuje xenony, elektricky ovládaná ortopedická sedadla, automatickou klimatizaci, telefon a nechybí ani hardtop. Právě i s ním se prodává, ale dále také i s originální sadou nářadí, plnou servisní historií a roční zárukou jako bonus.

Jde o druhý facelift, který byl představen v roce 1998 a šestiválec 3,6 má 221 koní. Samozřejmostí je automatická převodovka a pohon zadních kol. Dohromady to znamená stovku za 8,4 s maximální rychlost 238 km/h.

Cena 1,75 milionu není zrovna nízká vzhledem k tomu, že jde o R129, ale připomínáme, že jich je na světě jen dvanáct kusů, a že tuto verzi lze svým způsobem považovat i za vzácnější než SL 73 AMG, kterých bylo vyrobeno padesát kusů. A hlavně… Je to nádherné auto přímo z muzea Mercedesu!

Související témata:
Načítám