Hlavní obsah

Vyfotili jste zamaskované prototypy! Je tohle Enyaq Coupé?

Foto: Michal Hruška

Kromě kamuflážních fólií je v tomto případě vůz zamaskovaný i speciální plachtou

Aktualizováno

Zamaskované prototypy na testovacích značkách potkáváte nejčastěji na dálnici D11 a D8. Když se je pokoušíte vyfotit, tak jejich řidiči buď šlápnou na plyn, nebo se naopak rychle stáhnou, případně úplně sjedou z dálnice. Skrývá se pod důmyslným maskováním Škoda Enyaq Coupe?

Článek

Škodovka ohledně nové karosářské verze Enyaqu zatím urputně mlčí, pravda je ale taková, že s ní můžete počítat jako s hotovou věcí. Neukousnout si z chutného koláče by bylo chybou a karosářské verze ve stylu „kupé“ jsou velmi oblíbené jak u konkurenčních značek, tak na čínském trhu, který je pro tuzemskou automobilku extrémně důležitý. Již tam představila modely Kodiaq GT a Kamiq GT, takže proč ne i Enyaq?

A úspěch v Asii by mohl vést značku k tomu, aby rozšířila svou nabídku i v Evropě. Dynamicky pojatý Enyaq si o to přitom přímo říká. Enyaq GT by měl vypadat prakticky stejně jako běžný model až do B-sloupku, přičemž největší změny nastanou v zadní části, kde SUV s nulovými emisemi bude mít splývanou linii střechy a sportovněji pojatý zadek auta.

Podle některých informací bychom se představení nové karosářské verze mohli dočkat ještě letos, ale v dnešní době je to otázkou. Každopádně je jasné, že tohle nejsou jen testovací muly, ale v podstatě hotová auta, jen maskovaná fólií.

Ostatně Alain Favey, šéf prodeje a marketingu společnosti Škoda, v rozhovoru pro britský Autocar řekl, že je plánováno více karosářských variant. „Myslíme si, že Enyaq je správným krokem, a vznikne řada Enyaqů, která bude v průběhu let rozšiřována.“

Enyaq by mohl vypadat jako studie Vision iV a jsme zvědaví, na kolik splývavá silueta střechy ovlivní prostor na zadních sedadlech nebo velikost kufru. Interiér jako takový ale bude podle všeho stejný jako u běžného Enyaqu.

Podobné to pak bude i s technikou jako takovou. Základem je podlahová platforma se zabudovanými trakčními bateriemi, v nabídce budou dvě baterie. Ta menší má kapacitu 62 kWh (využitelná kapacita 58 kWh), ta větší 82 kWh (využitelných je 77 kWh). Enyaq může mít pohon všech (dva elektromotory) nebo zadních (jeden elektromotor u zadní nápravy) kol. Dohromady budou čtyři varianty pohonu a vrcholem nabídky bude verze RS.

Foto: Luděk Winter

Jeden z prototypů byl vyfocen na dobíjecí stanici. O pohonu není pochyb, autor fotografie si však není jist, že jde o Enyaq

Foto: Marek Filip

V tomto případě ale o splývavé zádi nemůže nikdo pochybovat

Otázkou tedy není jestli, ale kdy. A taky jak se bude nová karosářská verze jmenovat. Osobně bychom si vsadili na Enyaq GT.

Načítám