Hlavní obsah

VW Transporter dostal facelift. Prim hrají technologie

Foto: Volkswagen

Nový Volkswagen Transporter 6.1

Jen před několika týdny byl v Ženevě uveden nový Volkswagen Multivan 6.1, na který v těchto dnech navazuje jeho pracovně laděný sourozenec Transporter. Po faceliftu ale nebude jen pracovním parťákem, ale také moderní dodávkou nadupanou bezpečnostními prvky. A díky známému úpravci vznikne i jako elektromobil.

Článek

Zatímco nový Multivan si své chvíle slávy užil v Ženevě, faceliftovaný Transporter na veletrhu Bauma v Mnichově. A od Multivanu si přebral spoustu prvků výbavy, včetně celé armády bezpečnostních asistentů. Rozdíl mezi nimi ale stále zůstává, a to hlavně v provedení karoserií. Multivan jich ani zdaleka nenabízí tolik, protože nový Transporter byl představen jak v karosářské verzi van, která je tou výchozí, tak i jako pick-up nebo kombi a to buď s jedním, nebo dvěma páry dveří.

Transporter nikdy nebyl tak úplně módní a technologickou ikonou. Ale to se z části mění – vypadá lépe než kdy dřív a nabízí i řadu vychytávek. Nově je díky integrované SIM kartě neustále připojen na internet a nabídne také nově zpracovaný infotainment. K novým prvkům standardní výbavy pak patří třeba elektrické ovládání oken, centrální zamykání, LED světlomety nebo audio s funkcí Bluetooth handsfree.

Stejně, jako nový Multivan, přechází i Transporter z hydraulického na elektromechanický posilovač řízení. To znamená, že jsou oba modely nově kompatibilní s celou řadou asistenčních systémů, jako je Lane Assist, parkovací asistent nebo asistent pro jízdu s přívěsem, ale chybět mu nebude ani asistent pro rozjezd do kopce nebo varování před kolizí. V kombinaci s novým navigačním systémem navíc Transporter umí zobrazovat aktuální dopravní značení. To je mimochodem, jeden z nejlepších asistentů na trhu, co myslíte?

Ještě jednu velmi praktickou novinku musíme zmínit. Nejde o technologie, ale o každodenní život těch, kteří Transporter využívají pro práci. Volkswagen totiž upravil rozložení celého interiéru auta. Kromě toho, že nákladový prostor může být uzamykatelný nezávisle na tom pro posádku a je také oddělen, může být přestavěn na převoz opravdu dlouhých věcí. Ty se dají připraveným otvorem uložit až pod sedadlo spolujezdce, čímž Volkswagen garantuje, že do Transporteru naložíte předměty dlouhé až 2 800 mm u standardní verze a 3 300 mm u prodloužené verze.

A jak to bude s nabídkou motorizací? Asi čekáte, že základem bude dieselový agregát 2.0 TDI ve výkonnostních verzích 66, 81, 110 a 146 kW, tedy 90, 110, 150 a 200 koní. Poslední dvě z jmenovaných verzí, tedy ty nejvyšší, budou za příplatek k dispozici i s pohonem všech kol 4Motion. Pro potřeby tohoto faceliftu ale Volkswagen spojil své síly s tuningovým úpravcem ABT, který připravil taky čistě elektrický motor o výkonu 82 kW, tedy 112 koní. ABT vsadil na baterie s kapacitou 77,6 kWh, což znamená, že Transporter v elektrickém provedení zvládne na jeden zátah ujet asi 400 kilometrů. Jde ale o hodnotu podle normovaného cyklu NEDC – realita, obzvlášť s naloženým autem, bude nepochybně úplně jiná.

Související témata:
Načítám