Článek
Sportovní nebo sportovně laděná auta jsou mezigeneračně obvykle rychlejší. Často to nebývá v maximálně dosažitelné rychlosti, ale ve zrychlení 0-100 km/h. Jistě, chápeme, že zrovna tento ukazatel je dosti teoretický a o výkonnosti motoru lépe vypovídá pružné zrychlení, i tak má ale zrychlení na "stovku" určitou vypovídací hodnotu. Mimo jiné to je jeden z důležitých ukazatelů pro hospodské, kavárenské a jiné debaty fanoušků rychlých kol.
Třeba Ferrari 360, auto z roku 1999, zvládlo "stovku" za 4,6 sekundy. To dnes dovede skoro každý 300koňový hatchback typu Seat Leon Cupra nebo Golf R. V podobném duchu se posouvají i možnosti rychlých SUV.
Nový Tiguan R, o němž automobilka právě zveřejnila doplňující technické informace, je stejně rychlý jako první generace Porsche Cayenne Turbo S, všiml si server Carscoops.com. Tiguan R totiž zvládne zrychlení 0-100 km/h za 4,9 sekundy a jede až 250 km/h.
O pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s výkonem 320 koní (235 kW) a 420 Nm točivého momentu. Prostřednictvím vylepšeného systému 4Motion s funkcí vektorování točivého momentu jsou poháněná všechna čtyři kola. O řazení rychlostních stupňů se stará sedmistupňové DSG. Jde tedy o stejný pohonný řetězec, jaký nalezneme v již zmíněném Golfu R nebo Leonu Cupra.
Pro srovnání: první generace Porsche Cayenne Turbo S, tehdy nejvýkonnější z dané modelové řady, v roce 2003 zvládala „stovku“ za rovných 5 sekund a jela 275 km/h. Pod kapotou měla tato verze dvojnásobný počet válců než Tiguan R, zdvihový objem dvěma turbodmychadly přeplňovaného motoru měl hodnotu 4,5 litru. Výkon? 383 kW (521 koní) a 720 Nm.
Dlužno dodat, že s faceliftem přišla verze s o 50 koní vyšším výkonem, která zvládala zrychlit na 100 km/h za 4,9 sekundy. Tedy stejně rychle jako čtyřválcový Tiguan R.
V ceníku českého dovozce zatím Tiguan R nefiguruje. Současně nejdražší provedení je to s označením 2,0 TDI 4Motion (147 kW / 200 k) se sedmistupňovým DSG, za který si účtují 1 171 900 korun.