Článek
Celou tuto rošádu potvrdil šéf koncernu VW Herbert Diess, který ji zdůvodnil tím, že v České republice je výroba aut levnější než v Německu. Změny výrobních míst jsou součástí nového plánu, který je zaměřen hlavně na výrobu elektromobilů. Ty se budou vyrábět v německých závodech v Emdenu, Hannoveru a Cvikově. A právě v Emdenu jsou v současné době vyráběny modely Passat, a tak je potřeba uvolnit zdejší kapacity.
Ale v Kvasinách jsou v současné době kromě jiných vyráběny také Škody Superb, Kodiaq, Karoq a také SEAT Ateca. Zatímco první dva jmenované modely, tedy vlajková loď značky Škoda, model Superb a SUV Kodiaq zde zůstanou, výrobu modelů Karoq a Ateca čeká přesun. Koncern zatím neprozradil, kam konkrétně, ale řekl, že to jistě bude Východní Evropa. Podle spekulací volba padne na Turecko nebo Bulharsko.
Přesun koncern zdůvodnil tím, že kapacity v mladoboleslavské továrně už nestačí a mimo to je na českém trhu zoufalý nedostatek volných pracovních sil. Navíc stávající pracovní síly v Česku jsou dražší než na východ od nás. Faktem je, že na západě Bulharska už Škoda Auto má jednoho z dodavatelů, takže je opravdu dost možné, že se Karoq a Ateca budou vyrábět právě tam. Vše ale bude teprve upřesněno v nejbližších měsících.
Škodovka už má se zahraniční výrobou velké zkušenosti. Jen pro zajímavost, svá auta vyrábí třeba v Rusku, Číně, v Indii, Alžírsku i na Slovensku. Své závody pomocí koncernových partnerství ale rozjela taky v Kazachstánu nebo na Ukrajině.