Hlavní obsah

VW na Nürburgringu testuje Golf s pětiválcem pod kapotou

Foto: YouTube

Po Nürburgringu se proháněl velmi zajímavý Volkswagen

Většina automobilek, které mají pro nás běžné smrtelníky dostupnou produkci, bohužel postupně přechází na hybridní a elektrifikované pohony. To je špatná zpráva. Máme ale i dobrou. Jakkoliv Volkswagen na elektrifikaci pracuje také, vypadá to, že nejspíš chystá i jednu neelektrickou lahůdku, kterou už pilně testuje na jednom z nejslavnějších okruhů Evropy.

Článek

Už v roce 2014 německá značka Volkswagen představila na autosalonu Auto China v Pekingu speciální verzi modelu Golf, který označila R400. Tehdy šlo jen o studii, jejíž vývoj měla na starosti společnost Volkswagen R GmbH, která se specializuje na sportovní vozy této německé značky. Číslice 400 v názvu symbolizuje výkon 400 koní, díky kterému byla dotyčná studie, tedy alespoň na papíře, schopna z klidu na 100 km/h zrychlovat za 3,9 sekundy. Maximální rychlost pak měla být elektronicky omezena na 280 km/h.

Uvedené informace jsou přímo od značky, která se s nimi právě před začátkem autosalonu v Pekingu velmi chlubila. Reakce odborné i laické veřejnosti ale byly tak nadšené, až to vypadá, že se VW pochlapí a tuhle hračku opravdu vypustí do reálného světa. Na slavném okruhu Nürburgring se totiž objevil Golf, který dle zvuku rozhodně nemá pod kapotou nic nezáživného a zatáčky projíždí opravdu rychle.

Volkswagen se sice k ničemu zatím nevyjádřil, ale podle informací z Youtube by mělo jít o ještě silnější verzi modelu Golf, která by mohla být naladěna na 420 koní. Dle zvuku auta to pak vypadá, že pod kapotou bude schovaný pětiválec dodaný nejspíše koncernovou sestrou Audi. Jde o agregát 2.5 TFSI, jaký znáte z modelů RS 3 nebo TT RS. V těchto modelech s pohonem na všechna kola generuje 400 koní a 480 Nm točivého momentu. Budou-li tyto hodnoty pro ostrý Golf zvýšeny není oficiálně jasné. I tak ale přiznáváme, že by se nám taková hračka velmi líbila. A co vám?

Načítám