Článek
Biermann jednoduše prohlásil, že Golf GTi je sice solidní auto, ale po dvou kolech na závodním okruhu se pod rukama rozteče jako zapálená svíčka. Co všechno na něm začne měknout? Prý ÚPLNĚ všechno. A to prý první eNko vůbec nezná a vesele krouží po trati dál. Tyhle rozumy se samozřejmě ventilují na detroitském autosalonu v USA, kam se teprve eNka chystají a Hyundai tam představil i koncept ostrého Velosteru. My v Česku už víme víc, i30 N se k nám už podívalo a v redakci jsme zmíněná auta srovnali. Jak to dopadlo?
Ano, korejské eNko Golfa porazilo nejen na papíře, ale i chutí a elánem. Nezapomínejme ale, že Korejci si tuhle premiéru piplalo mnoho let a pozvalo si ty nejpovolanější inženýry. Hyundai má samosvor, poctivý "rukáv", víc koní a je jednoduše skvěle vyvážené a naladěné. Golf GTI naopak trochu zestárnul a zpohodlněl - je to poznat i v ostřejší verzi Performance, která má také poctivý samosvor a solidních 245 koní. Jenže Golf momentálně nemá na nekompromisní eNko odpověď. GTI Clubsport byla limitka - ta by pravděpodobně Hyundai zatopila o poznání víc. Čtyřkolkové eRko je zas o kategorii jinde. Kluci ve videotestu došli ke stejným závěrům - na okruh se hodí opravdu až eRko se závodním paketem, takže trefovat se do GTi, které je prostě jen ostrým osobákem, je podle nás trochu nefér. O to víc ale vynikne, jak šikovně eNko zaplnilo díru na trhu. Uvidíme, jak statečný bude Biermann při srovnávačkách s novým Meganem RS. To už budou mnohem vyrovnanější souboj. Z marketingového hlediska ale dává smysl se trefovat do německého koncernu. Česká pobočka Hyundai si na tom ostatně postavila veškeré PR.