Článek
Pětimetrové sedmimístné SUV bude v USA největším nabízeným modelem Volkswagenu (jako značky, nikoliv koncernu), a tak se do něj samozřejmě vkládají velké naděje. Designově to ale evidentně hraje Atlas na jistotu a je na hony vzdálený odvážnějším křivkám konceptu CrossBlue. Americké reakce na exteriér jsou tedy poměrně vlažné - tohle je klasická krabice, která upřednostňuje prostor před designovými kudrlinkami. Takových po amerických silnicích jezdí miliony, ale možná právě proto fanoušci momentálně Volkswagenu spílají za lenost.
Nemá moc smysl předčítat, co všechno Atlas umí v interiéru a kolik má bezpečnostních asistentů, je to v podstatě opáčko menších evropských modelů. Atlas je autem, které se bude prodávat za férovou cenu, aby Američany natáhlo zpátky ke značce, zároveň ale musí něco vydělat. Už motorizace naznačují, že se stavělo z toho, co je na skladě. Diesel, bez kterého bychom si v Evropě podobný vůz nedokázali představit, zcela logicky chybí. Amerika si bude muset prozatím vystačit s dvoulitrovým TSI naladěným na 240 koní a archaickým šestiválcem o objemu 3,6 litru, který si možná pamatujete z předchozího Superba či Passatu. Má 280 koní, takže je překvapení, že Volkswagen nevsadil na podobně naladěný dvoulitr, který má dokonce větší krouťák. Koncern má asi pořád pocit, že Amerika potřebuje hlavně objem a obří SUV by vypadalo s dvoulitrem ušlápnutě. Zajímavé, že Volvo tehle problém nemá.
Bude takhle vypadat šetření po Dieselgate? Protože jestli ano, tak se trochu bojíme, co nás čeká do budoucna...