Článek
Abychom byli hned od začátku upřímní, následující úpravu Volkswagenu Amarok nemá na svědomí jen sama automobilka, ale také společnost Arctic Trucks. Ano, je to přesně ta stejná firma, která před pár lety připravila Toyotu Hilux pro cestu za polární kruh určenou moderátorům Top Gearu. Tehdy s ní ledovým královstvím projížděl Jeremy Clarkson společně s Jamesem Mayem. Hammond tu stejnou cestu absolvoval se psím spřežením. A zatímco ti dva popíjeli v autě gin a jedli čokoládu, Hammond musel čůrat do kalhot. Chudák…
A když se Arctic Trucks takto osvědčili na Toyotě, nebylo pochyb, že zvládnou i speciální polární úpravu od Volkswagenu. Výsledkem jejich práce je pickup s názvem Amarok AT35 a nutno říct, že prvotní impuls ke vzniku takového expedičního speciálu vznikl na Islandu u tamního dealera VW. Právě on se rozhodl, že automobilku přiměje k tomu, aby parádní polární hračku postavila. A bylo to hlavně proto, aby měl čím vozit turisty a potencionální zákazníky v drsných podmínkách Islandu. Dovolujeme si tvrdit, že se to povedlo.
Amarok od tvůrce dostal o 25 mm vyšší podvozek, rozšířené blatníky, a hlavně terénní obutí v rozměru 315/70 R17. Ale to by bylo zatraceně málo na takovou odolnou polární úpravu. Proto Arctic Trucks přidali ještě velkou sadu pro první pomoc, která obsahuje i defibrilátor, ale v autě nechybí ani kávovar, vysílačky, dva zvedáky nebo třeba také přenosný generátor. To pro případ, kdyby bylo potřeba někde přečkat sněhovou bouři a zároveň si uvařit kávu.
Tahle sněhová hračka nás moc zaujala, a to i přesto, že co se motoru týče, nedošlo k žádným změnám. Pod kapotou tak najdete dieselovou V6 o objemu 3,0 litru, která přes automatickou převodovku na všechna kola posílá 224 koní. Za polárním kruhem stejně nejde o nějakou převratnou rychlost, ale o to dojet v bezpečí a ideálně i v pohodlí do cíle. Což Amarok AT35 splňuje na výbornou.