Hlavní obsah

Všichni z cesty, řítí se Hennessey Mammoth 1000!

Foto: Hennessey Performance

1 000 koní v pick-upu? Ohromná šílenost, nebo ohromná zábava – záleží asi na úhlu pohledu

Naši věrní čtenáři už texaského úpravce Johna Hennesseyho dobře znají, neboť to není úplně zřídkakdy, co tu nevěřícně kroutíme hlavou nad jeho neuvěřitelnými výtvory, ovšem většinou v tom dobrém slova smyslu. Mnozí by možná řekli, že se to dalo čekat, nicméně je to tady – v Texasu si vzali na paškál oblíbený pick-up Dodge Ram, ze kterého vydolovali to nejlepší, co se dalo.

Článek

Že lidé od společnosti Hennessey Performance nevědí, co znamená slovo „dost“, je stará známá věc. Díky dnešním technologiím a vyspělému přeplňování vlastně není dvakrát velký problém dostat z dostatečně robustního motoru výkon klidně přes tisíc koní. Jenže každý „normální“ šílenec by nějakou takovou strojovnu usadil pod kapotu nějakého supersportu, případně amerického muscle caru. Ale do pick-upu?!

Foto: Dodge

Vzhledově se Mammoth 1 000 od původního modelu Ram 1 500 TRX (na obrázku) příliš neliší

Vtip je v tom, že původní Dodge Ram v motorizaci TRX (ze kterého Mammoth 1000 vychází) je sám o sobě kolos, který dokáže nahnat strach leckterému sporťáku. Pohání jej 6,2l osmiválec s kompresorem o výkonu 700 koní, který už známe z tradičních muscle carů, jako je Dodge Charger Hellcat a Dodge Challenger Hellcat… Díky tomu tento 2,9 tuny vážící kolos dokáže dle výrobce zrychlit z klidu na stovku za 4,5 vteřiny.

Ovšem Ram TRX v podání Hennessey Performance zachází ještě o kus dále. Původní motor Hellcat zůstává, ovšem došlo samozřejmě na nějaké ty drobné úpravy – jmenovitě výkonnější kompresor, výfukové potrubí kompletně z nerezové oceli, na závěr přidali ještě sportovní výfuk, pohráli si s řídicí jednotkou, a rázem tak výkon povyskočil na velmi šťavnatých 1 000 koní a 1 300 Nm točivého momentu. Takové auto bychom tedy nechtěli živit…

Výsledky jsou samozřejmě… popravdě trochu děsivé. Tento bezmála třítunový kolos díky upravenému motoru Hellcat umí z nuly na stovku za 3,2 vteřiny. Což je stejně rychle jako v případě kdysi nedostižného a dnes už bájného McLarenu F1. Nevíme proč, ale něco nám říká, že s ním asi bude kopec zábavy.

Kupodivu nejde o tu nejšílenější terénní věc od Hennesseyho. Před nějakým časem představili ještě šestikolový Mammoth 6x6, který měl výkon dokonce 1 200 koní. Dle všeho se mají vyrobit pouhé tři kusy pro celý svět, každý s cenou okolo půl milionu dolarů, tedy zhruba 10,7 milionu korun. Na tyto šílenosti se vypisoval online pořadník a pochopitelně se po nich zaprášilo jako po teplých houskách v sobotu ráno v samoobsluze.

Sílu na všechna čtyři kola i nadále distribuuje osmistupňový automat, avšak není nám známo, zda prošel nějakými úpravami pro zvýšení odolnosti. Musíme však říct, že Hennessey Mammoth 1000 představuje mnohem lepší poměr cena výkon, neboť jeho cena je 135 350 dolarů, a to včetně původního Dodge Ram TRX.

Za necelé 3 miliony korun tak u Hennessey dostanete pick-up, kterému se na světě vyrovná jen máloco, a to jak po stránce terénních schopností, tak po stránce zábavy – a patrně i po stránce provozních nákladů. Firma však přihodí ještě o 6 cm zvýšenou světlou výšku, dvacetipalcová kola s terénními pneumatikami, odolnější přední nárazník v černém matu, nové přední pružiny, a dokonce elektronicky výsuvné nášlapy pro snadnější nastupování a vystupování.

Související témata:
Načítám