Článek
Odvážná vyjádření Tesle vážně jdou. Nyní totiž Elon Musk přišel s tvrzením, že do konce příštího roku nabídnou všechny modely automobilky takzvaný pátý level autonomního řízení, což znamená, že takovéto auto už bude schopno jezdit samo naprosto všude. Autopilot bude kromě kamer využívat také ultrasonický radar, bez něj by to nešlo. Tesla navíc převezme odpovědnost za jakoukoliv nehodu, při které bude hrát roli chyba systému. Odmítá ale zodpovídat za všechny nehody, tak jako to má v plánu třeba Volvo.
Bezpečnost těchto vozů má být lepší, než kdyby řídil člověk. Osm kamer bude kontrolovat okolí vozu v rozmezí 250 metrů. Senzory pak rozliší měkké a tvrdé předměty na vzdálenost ještě dvakrát vyšší. Přední radar navíc bude schopný sledovat vozovku i přes hustý déšť, mlhu, prach či dokonce auto před vámi. Všechna data bude dávat dohromady nový počítač schopný pracovat čtyřicetkrát rychleji než doposud. Celý systém tedy bude schopný vidět i to, co normální řidič se svýma dvěma očima nemá šanci zvládnout.
Autonomní auto pak má vždy vypadat jako auto, ne jako pojízdná bublina, nové systémy tedy nijak nezatočí s aktuálním designovým jazykem Tesly. Již při uvedení bude systém dvakrát tak bezpečnější, než kdyby řídila lidská bytost. Celkový cíl je však zabránit nehodám úplně. Systém pak dostane také základní Tesla Model 3. A my jsme nyní zvědaví, jak to vše bude fungovat.
Musk slibuje, že už koncem příštího roku takové auto zcela bezpečně odřídí trasu New York - Los Angeles, aniž byste museli sáhnout na volant. Pokud se mu plně autonomní řízení podaří v takhle krátké době integrovat do všech vyráběných modelů, dost možná tím předběhne většinu velkých hráčů. Zatím jde ale především o sliby, které mají Tesle zlepšit finanční pozici. Pokud totiž tento pokrokový hardware chcete, musíte si o to říct už při objednávce a připravit se na tučný příplatek 8000 dolarů. Spousta zákazníků tak bude dotlačena ke koupi nového vozu se vším všudy, protože starší modely podle Muska k plné autonomii už předělat nejde. I u novinky pak bude hardwarový základ pouhým odrazovým můstkem, vylepšovaným s pomocí softwarových updatů.