Hlavní obsah

Všechny elektrické motocykly MotoE zničil při testech požár!

Foto: archiv Garaz.cz

Takhle vypadaly nově postavené boxy MotoE když byl pořád uhašen. Všechny motocykly a většina vybavení byla zničena

Na okruhu ve španělském Jerezu probíhalo oficiální testování elektrických závodních motocyklů MotoE, které měly být od příštího závodu nedílnou součástí všech velkých cen MotoGP. Boxy, kde všechny motocykly parkovaly, ale dnes v noci lehly plamenem! Vedení seriálu na celý případ vyhlásilo informační embargo a přítomným byly zabaveny foťáky. Nám se ale podařilo získat jednu fotku přímo z místa a na internetu už je i video...

Článek

Mělo to být velké oficiální testování všech osmnácti elektrických motocyklů nové třídy MotoE, ale místo toho je to velký a neoficiální průšvih. Krátce po půlnoci totiž začal hořet nově postavený paddock přímo pro elektrické závodní motorky a během chvíle byl kompletně zničen. Vedení seriálu se zatím omezilo na krátké prohlášení, ve kterém stojí, že oheň zničil většinu materiálu pro FIM Enel MotoE World Cup. „Příčina požáru je v současné době předmětem vyšetřování. Naštěstí nedošlo k žádným zraněním. Aktualizace budou následovat, a to jak o přesných příčinách požáru, tak o veškerých následných změnách kalendáře.“

MotoE se mělo stát součástí MotoGP již 3. května právě při závodech v Jerezu, ale teď je jasné, že není v žádném případě možné to stihnout. Závody měly být koncipovány na asi deset kol. Celkem se do seriálu přihlásilo dvanáct týmů, mezi nimi například i stáje působící v běžných kategoriích jako třeba Tech 3, Pramac, LCR, Avintia, SIC Racing (který provozuje Petronas Yamaha) a Gresini (Aprilia), mezi jezdci měli být mimo jiné Sete Gibernau, Bradley Smith a Xavier Simeon.

Vedení závodů zatím vše vyšetřuje, ale už nyní se vylučuje, že by oheň mohl zavinit konkrétní viník a spekuluje se o technické závadě. Ostatně elektromobilita v závodních strojích je hodně problematická, protože stačí jeden zkrat a požár baterií je extrémně rychlý a téměř nekontrolovatelný. A ke zkratu může dojít jak při nabíjení, tak při mechanickém poškození, o které při závodech samozřejmě taky není nouze...

O dalším vývoji vás budeme na Garáži informovat!

Související témata:
Načítám