Článek
Jelikož Čína patří k největším světovým trhům, není divu, že důležitým odbytištěm pro skupinu PSA, kam spadá i DS Automobiles, je právě jedna nejlidnatější země planety. V tamních závodech se rodí také luxusní sedan DS 9, stojící na populární platformě EMP2, což konstruktérům umožnilo sestrojit auto, jenž může zaujmout i náročné Evropany.
Zapomeňte na dieselové šestiválce, Francouzi vsadili na benzinové a plug-in hybridní pohony. Roli základního agregátu sehrává přeplňovaná benzinová šestnáctistovka naladěná na 225 koní a automatická převodovka. Nejlevnější verze do zásuvky disponuje taktéž výkonem 225 koňských sil, dále kapacitou baterií 11,9 kWh, spotřebou 1,5 litru benzinu na sto kilometrů, dojezdem čistě na baterie 48 kilometrů a toxicitou 33 gramů oxidu uhličitého na kilometr (splňuje české legislativní požadavky pro přidělení speciální registrační značky EL).
V rámci Evropy ještě přispěchá silnější 250koňová varianta do zásuvky, nicméně náš zrak se upíná k vrcholovému provedení, které bude kvůli technologickému know-how získaném ve Formuli E dokončováno ve francouzské fabrice v Poissy.
Bavíme se o majestátním plug-in hybridu s pohonem 4x4 vybaveném inteligentní převodovkou, která si pohrává se dvěma elektromotory (110 a 113 koní) a zážehovým přeplňovaným čtyřválcem (200 koní). Všechny tři jednotky nabídnou celkový systémový výkon 360 koní a točivý moment 520 Nm. Tyto sedany nejvyšší třídy budou navíc vybaveny logem DS Performance na černých brzdových třmenech a speciálními 20palcovými koly Munich (DS pojmenovává svoje disky podle měst).
Vůz se začne postupně dodávat v několika výbavových stupních, přičemž už od začátku budou k dispozici dva z nich.
Performance Line + zaujme Alcantarou, kůží a koženkou posetým černým interiérem, chromovými dekory na předních dveřích, lemováním masky a kufru. Výbava se dále vyznačuje 19palcovými litými koly Monaco s červenými (karmínovými) středovými pokličkami.
Stupeň Rivoli + je inspirovaný pařížskou čtvrtí Tuileries, proto spojuje honosné materiály a tvary. V tomto provedení lze volit mezi černou kůží a kůží Nappa v černém nebo rubínově červeném zbarvení. Čalounění se též dočkaly vnitřní komponenty typu středová konzole, volant či palubní deska. Pro cestující vzadu je připravena loketní opěrka s USB porty a ovladači klimatizovaných masážních sedadel.
V rámci asistentů se těšte na autonomní řízení druhé úrovně, kameru pro sledování povrchu vozovky, která na základě získaných dat upravuje tuhost tlumičů, rovněž nepřijdete o adaptivní diodové lampy, technologii nočního vidění, prémiové hi-fi Focal Electra nebo o balíček bezpečnostních prvků.
Elegantní sedan nabídne pět barev, a to bílou, modrou, perleťovou, šedou nebo černou. První dodávky k evropským zákazníkům jsou plánovány na září 2021. Abyste měli lepší představu o cenách, získali jsme ceník platný pro francouzský trh.
Benzinový motor | Ceník |
---|---|
Performance Line +, 225 koní, automat | 47 700 eur (1,25 milionu korun) |
Rivoli +, 225 koní, automat | 51 700 eur (1,35 milionu korun) |
Plug-in hybrid (benzin + elektro) | Ceník |
---|---|
Performance Line +, E-Tense 225 koní, automat | 54 000 eur (1,41 milionu korun) |
Rivoli +, E-Tense 225 koní, automat | 56 900 eur (1,49 milionu korun) |
Performance Line +, E-Tense 4x4 360 koní, automat | 65 500 eur (1,71 milionu korun) |
Rivoli +, E-Tense 4x4 360 koní, automat | 68 400 eur (1,79 milionu korun) |
Ta nejvyšší specifikace se všemi příplatky vás však může vyjít až na 80 000 eur (2,1 milionu korun), jenže proč byste si nedopřáli, když už kupujete luxusní sedan, že? Auto navíc duchovně navazuje na legendární špičkové modely DS 19/ID 19, které mají blinkry umístěné v zadních „trumpetkách“. Jako poctu/odkaz zvolili konstruktéři zástavbu koncových směrových světel DS 9 do zadních sloupků.
Tak či onak si nemyslíme, že půjde o evropský trhák, ale podobně jako v případě lexusů o zajímavou alternativní volbu pro náročnou klientelu.