Článek
Že vám tahle hodnota něco říká? Ano, přesně tolik koní má nejostřejší varianta Peugeotu 308 GTI, tedy velmi dobrého hothatche, který i s menší přeplňovaným motorem 1,6 THP dokáže potrápit silnější konkurenci. Peugeot chce právě využít služeb tohoto vynikajícího motoru a namontovat ho také do vrcholné verze 508, která bude označena jako GT. Otázkou zůstává, jestli se pak dočkáme něčeho ještě výkonnějšího.
Peugeot 508 byl tradičním zástupcem vozů střední třídy, konkurentem Fordu Mondeo nebo Volkswagenu Passat a nabízel typicky francouzský komfort v provedení sedan a kombi. Nicméně i v Peugeotu bylo jasno o tom, že je teď potřeba udělat razantnější změnu. A ta se povedla. Nová generace má tvary karosérie Fastback, designově vypadá hodně dobře a my doufáme, že bude i stejně dobře jezdit. Teď už navenek působí jako prémiový vůz.
Pokud chce být však Peugeot s tímto vozem konkurenceschopným, musí nabídnout i slušný výkon u zážehové jednotky. A jelikož Volkswagen nebo Škoda nabízí u svých modelů dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 280 koní, Peugeot teď přispěchal s informací, že bude mít verzi GT o výkonu 270 koní.
Z mého pohledu by bylo ještě potřeba přitlačit a nová 508 si vyloženě říká o větší dvoulitrový záežhový čtyřválec. Vůbec bych se nezlobil, kdyby dokázala nabídnout koní 300. V kombinaci dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol by byl o ní velký zájem. No nechme se překvapit, čeho všeho se dočkáme, ale bližší detailnější informace dostaneme na podzim letošního roku.