Článek
Stejně jako stárnoucí jezdci, i jejich auta musí nevyhnutelně odejít do důchodu. Modernější konkurence je totiž vždycky časem překoná, ať mají na kontě titulů, kolik chtějí. A to se stalo i Deltě v roce 1993 – Auriol a Kankkunen odešli jezdit za Toyotu, přestoupil i Sainz a Lancia navíc přišla o sponzorství Martini, takže už nic nedokázalo zabránit modernějšímu Fordu Escort Cosworth a Toyotě Celica, aby vládu Delty po šesti letech nadobro ukončily.
To ale neznamená, že by Delta byla dobrá už jen do starého železa. Vysloužilé rallye speciály často pokračují ve své závodní kariéře na nižších úrovních nebo v jiných sportech – Pikes Peak, rallycross nebo třeba závody do vrchu. A právě jednu takovou vrchařskou Deltu Integrale bychom vám teď rádi v krátkosti představili.
Piplá si ji už dvě dekády závodník Milan Bubnič ve své dílně ve slovinské obci Klenik, udržuje ji v dokonalém stavu a neustále ji vylepšuje. Začínal s ní v závodech rallye, ale postupně ji upravoval regulím pro závody do vrchu. A na ty potřebujete výkon. Hodně výkonu! Proto teď její přeplňovaný dvoulitr dává masivních 700 koní, na plný plyn u toho ječí jako na lesy a ze svých výfuků neustále plive plameny.
Jak sami vidíte, tahle vrchařská Delta Integrale vypadá hrozivě, právě tak zní a jede jako z pekla. A zkušený matador Milan Bubnič ji perfektně ovládá, což mu vyneslo už sedm titulů ve slovinském mistráku (5 z nich v řadě mezi roky 2015 a 2019). Odkaz bájné Delty tak žije dál. Důchod? Na ten určitě ani nepomýšlí!