Článek
Nejzákeřnější nemocí dnešního světa je lidská nenasytnost. Za zaklínadlem „trvale udržitelného růstu“ je ukrytá slepá honba za mlhavou iluzí štěstí spočívajícího v hromadění majetku, bezhlavým sprintem až na hranu zničení sebe a svého okolí. Taková pošetilost! Přitom by stačilo zpomalit a spokojit se s něčím o trochu skromnějším a hmatatelnějším, co stále dává smysl a těší neméně. Třeba jako Volvo V60 T6 Recharge.
Plug-in hybridní V60 T6 je totiž po mechanické stránce zcela shodné s výkonnější V60 T8 – dvakrát přeplňovaný (kompresor + turbodmychadlo) benzinový dvoulitr pohánějící přes osmistupňový automat přední kola, silný startér-generátor, který benzinovému motoru kryje záda ve chvílích, kdy převodovka řadí, a elektromotor na zadní nápravě (tak vzniká pohon všech čtyř kol). Všechno je identické. Jediným rozdílem je výkon. Elektrická část má totožných 87 koní a 240 Nm, akorát výkon benzinového motoru klesl kvůli softwarovým úpravám z 303 koní na „pouhých“ 253 severských plnokrevníků.
Ale věřte, že ani těch celkových 350 koní a 590 Nm rozhodně nepůsobí nijak líně, vždyť T6 vystřelí na stovku za hodně svižných 5,4 sekundy (o pouhých 0,5 sekundy pomaleji než T8). Za volantem pak působí díky bleskové „elektrické“ reakci na plyn ještě o něco rychleji. Síly na předjíždění je vždycky dost a v zatáčkách máte stejnou obratnost a jistotu, která je u Volva snad až nečekaná a nadšenému řidiči vyvolá úsměv na tváři. Tohle auto peláší po silnici stejně nadšeně a zarputile, tak co na tom, že budete v cíli o chvilku později?
Navíc je daleko příjemnější se tak trochu vézt, povolit plyn a plout na elektrické vlně, kdy celé auto ztichne a kabinu naplní ta správná pohoda v duchu Volva. Nemusíte se ani loudat, aby vás V60 T6 odměnila spotřebou kolem 6 l/100 km (stejnou jako T8), což je na tak výkonné auto malý zázrak. Když pak budete baterii pravidelně dobíjet (dvě hodiny u zásuvky vám přinesou reálných 45 km čistě elektrického dojezdu), klidně můžete celý týden jezdit do práce a z práce „za nulu“ (první rok doslova, protože Volvo vám ochotně proplatí faktury za elektřinu, aby vás k poctivému nabíjení ještě více motivovali) a o víkendu vyrazit na dlouhý, elektrickým dojezdem naprosto neomezený výlet.
Ten výkonový rozdíl 50 koní a 50 Nm vám přinese do kapsy 75 tisíc korun, které můžete bez výčitek vysázet za rozmazlující nadstandardní výbavu – head-up displej, hi-endové audio Bowers & Wilkins, kožené čalounění, sedačky s masážní funkcí, panoramatické okno, nezávislé topení… lákadel je v ceníku Volva víc než dost. Nebo taky můžete celé rodině koupit kola a začít dělat něco pro své zdraví, to už je na vás…
Jisté je ale to, že Volvo V60 T6 Recharge je velmi příjemným společníkem pro obyčejné dny i pro svátky a určitě není méně autem než jeho výkonnější sourozenec T8, takže ušetřit 75 tisíc vypadá jako velmi chytrý krok. T6 Recharge vám ušetří peněz ještě víc, zvlášť když ho budete pravidelně krmit elektřinou ze zásuvky – pak budete jen koukat, jak budou vaše účty za benzin klesat, o ušetřených poplatcích za parkování a ceně dálniční známky ani nemluvě. Nepochybuji ale, že většina zákazníků si připlatí za T8, i když její výkon sotva využijí – prostě chtějí „to nejlepší“. Inu, taková už je dnešní nenasytná doba…
Základní cena Volva V60 T6 Recharge je 1 519 900 Kč, o 50 koní silnější verzi T8 Twin Engine pořídíte za základních 1 594 900 Kč. Ušetřit tak 75 tisíc se zdá být jako chytrý krok, jenže při cenové hladině kolem 1,8 milionu (s příplatkovou výbavou) už nejde o tak zásadní částku. Měli byste ale vědět, že vám Volvo přihodí 8letou (nebo 160 000 km) záruku na baterie.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, kompresor + turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 969 cm3 |
Výkon | 186 kW (253 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 350 Nm při 2 200 - 4 800 ot./min. |
Elektromotor | 87 k a 240 Nm |
Celkový výkon hybridního ústrojí | 340 k a 590 Nm |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 969 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 5,4 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 1,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Kapacita baterie | 11,6 kWh |
Elektrický dojezd | 56 km |
Kola a pneumatiky | 235/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 761/1 850/1 432 mm |
Rozvor | 2 872 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 529 l |