Článek
Těžko říct, čím přesně to je, ale souhra autentických materiálů (co vypadá jako kůže, je skutečně kůže, co vypadá jako hliník, je skutečně hliník, co vypadá jako dřevo, je skutečně dřevo) a čistá architektura prostá samoúčelných designových eskapád dodává interiéru správný severský klid, který se přenáší i do neklidných duší posádky. Tohle místo je vážně výjimečné. Tedy ne, že by německá konkurence neměla kvalitní interiéry, ale připomínají spíš hi-tech kanceláře – z Volva cítíte laskavé teplo domova.
Uklidňující kouzlo Volva ale není jen o interiéru, je to v celkovém přístupu. Podvozek je pohodlný a stabilní, odhlučnění vynikající, kultivovanost ukázková, řazení hladké a řízení nenáročné. Tady si nikdo na nic nehrál – tohle auto má plnit roli pohodového rodinného auta a zvládá to naprosto bravurně. Nabízí spoustu prostoru na předních i zadních sedadlech, která jsou navíc úžasně pohodlná, 529 litrů kufru překonává srovnatelnou prémiovou konkurenci, snadno s ním zvládnete jezdit mezi 6 a 7 litry a ještě si u toho příjemně odpočinete.
Tedy ne, že by V60 s motorem D4 neumělo pelášit. V základu má dvakrát přeplňovaný čtyřválcový diesel 190 koní a 400 Nm, s příplatkovou optimalizací Polestar (vyšší výkon motoru, rychlejší odezva na plyn, rychlejší řazení automatické převodovky) povyskočí parametry na ještě příjemnějších 200 koní a 440 Nm (to vše za 25 tisíc korun), takže předjíždění a další manévry jsou naprostou hračkou. Když přitlačíte na pilu, V60 se bude srdnatě držet silnice a působit u toho sebejistě, ale je znát, že mu tahle role příliš nesedí (Už jste taky někoho viděli jet ve Volvu kudlu?). Jako by říkalo: Sport? Ne, děkuji, víc mi záleží na komfortu a bezpečí posádky na palubě.
Volvo si na bezpečí svých aut vždy zakládalo, proto je i V60 našlapaná jízdními asistenty, které mohou pomoci odvrátit hrozící havárii – je tu systém nouzového brzdění (nově umí přibrzdit při hrozící čelní srážce s protijedoucím autem, a snížit tak kolizní rychlost, nebo pomůže dokončit úhybný manévr), sledování mrtvých úhlů (včetně dopravy za autem při couvání z parkovacího místa) a jízdy v pruhu nebo sledování únavy řidiče. Pilot Assist pak sdružuje adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu a asistent jízdy v dopravní zácpě pro odpočinkovější cestování po dálnicích, V60 může být vedle parkovacích senzorů a 360° kamerového systému vybaveno také automatickým parkovacím asistentem pro snazší parkování.
Tím výčet technologií V60 ani zdaleka nekončí – máte tu také digitální palubní přístroje, sofistikovaný infotainment s 9palcovým dotykovým displejem, širokou konektivitou (BT, Apple CarPlay i Android Auto) a online funkcemi, 600W hi-fi Harman Kardon nebo rovnou 1100W Bowers & Wilkins s 15 reproduktory. S autem se můžete taky propojit mobilní aplikací, díky níž budete mít dokonalý přehled o jeho stavu (třeba jestli je zamčené, kde jste ho zaparkovali nebo kolik paliva zbývá v nádrži) a můžete také ovládat některé jeho funkce (například si ho předehřát nastartováním dřív, než do něj nasednete). U V60 vám prostě nebude chybět žádná z funkcí, kterou zákazníci prémiového segmentu očekávají.
Rozdíl je ale v tom, že Volvo vás těmi technologiemi nechce umlátit do bezvědomí. Cílem není trumfnout konkurenci a navalit na řidiče co nejvíc samoúčelných moderních udělátek, ale poskytnout mu podporu v náročných situacích a zjednodušit mu ty úplně obyčejné každodenní. Cítíte, že se tu někdo opravdu zamyslel a pokusil se vám zpříjemnit a ulehčit používání vašeho auta. A vážně uspěl! Praktičnost a uživatelskou přívětivost modelu Volvo V60 si zamilujete vy i vaše rodina, při každé jízdě vám vytvoří příjemné prostředí pro cestování a pro život. Řidičsky vás nestrhne, spíš si ho budete labužnicky vychutnávat. Je to přesně ten druh auta, ze kterého na konci cesty ani nebudete chtít vystoupit.
Volvo V60 D4 s automatickou převodovkou a pohonem předních kol stojí v základu 1 094 900 Kč, my bychom ale raději sáhli po verzi se čtyřkolkou (+ 60 tisíc korun) kvůli lepší trakci, která se s takovým zátahem opravdu hodí. Pokud chcete ušetřit 75 tisíc, můžete si vystačit se 150koňovým turbodieselem D3, v nabídce jsou také benzinové dvoulitry (250koňový T5 a 310koňový T6) i ve verzi plug-in hybrid (340koňový T6 Twin Engine a 390koňový T8 Twin Engine). Tady si vybere zkrátka každý...
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, twin-turbodiesel, uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1 969 cm3 |
Výkon | 140 kW (190 k) při 4 250 ot./min. |
Točivý moment | 400 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 690 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 220 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 235/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 761/1 850/1 427 mm |
Rozvor | 2 872 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 529 l |