Hlavní obsah

Volvo P1800 S v působivém restomodu a s výkonem 419 koní

Foto: Cyan Racing

Pořád má klasické tvary, ale druhý pohled odhalí nafouknuté blatníky a pozměněné proporce

Nejkrásnější Volvo všech dob se dočkalo působivého restomodu od chlapíků, co staví závodní auta a třikrát vyhráli závody mistrovství světa cestovních vozů. Výsledkem je silné a rychlé sportovní kupé s dokonalými tvary, taková švédská obdoba Singeru.

Článek

Většina fanoušků švédské automobilky obdivuje všem dobře známé hranaté modely, ale fajnšmekři moc dobře vědí, že v šedesátých letech se vyrábělo Volvo, které si člověk neznalý věci klidně mohl splést s Astonem Martin nebo Maserati. Štíhlé dvoudvéřové kupé nebo zajímavý shooting brake (říkalo se mu Sněhurčina rakev), se vyrábělo s čtyřválcovým motorem 1,8 l a výkonem 100 koní, poslední verze s elektronickým vstřikováním pak měly 130 koní.

Dnes jsou modely P1800 v obou karosářských provedeních vyhledávanými automobily fajnšmekrů, kteří netouží po notoricky známých vozech, ale dávají přednost zajímavým exemplářům, které nejsou často k vidění. Volvo vyrobilo skoro čtyřicet tisíc kupátek a osm tisíc vozů v provedení shooting brake, ale hodně z nich sežrala rez.

O to zajímavější je tedy počin chlapíků ze závodní divize Cyan Racing, která patří do čínské skupiny Geely (to až zase budete říkat, že čínské volvo už dávno není ono). Připravují totiž restomod kupé. To má stejnou filozofii jako Singer, který vychází z Porsche 911. Tedy zachovat to dobré, ale udělat to všechno ještě o kus lepší!

Foto: Cyan Racing

Nové Volvo P1800 vzniká v dílnách Cyan racing a se závodním autem sdílí víc než jen motor

Výsledkem dlouhodobých příprav má být Volvo P1800 Cyan, které bude vážit pouhých 990 kg a které bude pohánět přeplňovaný dvoulitr s výkonem 419 koní a s točivým momentem 455 Nm. Skrz pětistupňovou manuální převodovku od Holingeru a mechanický samosvorný diferenciál bude roztáčet zadní kola.

„Nejsnadnější by bylo postavit elektrické Volvo P1800, které by bylo nabušené technologiemi a luxusem, ale to jsme nechtěli,“ říká Christian Dahl, generální ředitel a zakladatel společnosti Cyan Racing. „Tohle auto si totiž zaslouží něco úplně jiného. Výkon. Vzrušení. Zážitek z jízdy. Jednoduše jsme se rozhodli zpomalit čas a vzít to nejlepší ze šedesátých let a zkombinovat to s našimi schopnostmi a technologiemi současnosti.“

Výsledkem je automobil s klasickými tvary Volva P1800S, ale kompletně karbonovou karoserií. „Základem přesného a intuitivního zážitku z jízdy je pevná struktura karoserie, a protože automobily ze šedesátých let mají zrovna s tímhle docela problém, přepracovali jsme strukturu původního tvaru a posílili slabá místa v podvozku pomocí vysokopevnostní oceli,“ řekl Mattias Evensson, vedoucí inženýr společnosti Cyan Racing.

Motor je klonem závodní jednotky z Volva S60 TC1 a točí až 7 700 ot./min. I když je přeplňovaný turbodmychadlem, tak Cyan Racing tvrdí, že má stejně lineární křivku výkonu a točivého momentu jako atmosférický motor. Podvozek je trojcestný a plně stavitelný, samozřejmostí jsou kotoučové brzdy.

Volvo P1800 Cyan se bude vyrábět ve velmi omezeném počtu, ale automobilka zatím nezveřejnila přesné číslo. A cena? Cca 11,5 milionu. To je podobné jako u Singeru, i když tam si za nejlepší provedení s motorem od Williamsu účtují rovnou pětadvacet milionů.

Ale uznejte sami, že tyhle reinkarnace mají něco do sebe…

Související témata:
Načítám